۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
کد خبر: 712526

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از ثبت قله دماوند به نام این استان خبر داد.

قله دماوند به نام مازندران ثبت شد

قدس آنلاین: عباسعلی زارع در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در راستای دستورات رئیس محترم سازمان ثبت اسناد املاک کشور و پیگیری های رئیس کل دادگستری استان مازندران به عنوان دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال و در اجرای قانون حدنگار، کار ثبت صدور سند مالکیت اراضی قله دماوند به نام مازندران که یکی از مزیت های ایران محسوب می‌شود، در  ۲۰ هزار هکتار صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: هدف از تثبیت و صدور سند مالکیت حساسیت شهر لاریجان است به طوری که، ۹۰ درصد از اراضی منابع طبیعی استان به منظور حفظ اراضی ملی و جلوگیری از تعرض به عنوان یک ضرورت ملی طی دو هفته به ثبت رسید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران افزود: حمایت های جدی رئیس حوزه قضایی شهر لاریجان در راستای اجرایی شدن این مهم قابل تقدیر است، در همین راستا قله دماوند به عنوان نماد یک کشور، به نام استان مازندران ثبت شده است.

وی ادامه داد: قله دماوند، اولین اثر طبیعی کشور محسوب می‌شود که ثبت قضایی شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با اشاره به اینکه ثبت کاداستر جز اولویت‌های این اداره‌کل در مازندران محسوب می‌شود، اظهار کرد: ۴۰۰۰ هکتار از منابع طبیعی در غرب مازندران و ۸۴۰۰ هکتار از اراضی ساحلی رامسر ثبت سند مالکیت شده و این کار تداوم دارد.

وی یادآور شد: تثبیت سند مالکیت در غرب مازندران به پایان رسیده است و در شرق این استان نیز با روند خوبی در جریان است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران،با بیان اینکه ۱۰۲ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی در بهشهر و گلوگاه به ثبت رسیده است، تصریح کرد: در مجموع از یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان، حدود ۹۰۰ هزار هکتار از این میزان ثبت شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها