مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی گفت: به ازای هر نفر در مشاغل و باشگاه‌های ورزشی که دارای بیمه تامین اجتماعی هستند، ۱۶ میلیون تومان و برای مشاغلی که فاقد بیمه‌اند، ۱۲ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است.

۲۵ باشگاه ورزشی ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، فرزاد فتاحی در خصوص تسهیلاتی که برای صاحبان مشاغل ورزشی تدارک دیده شده، اظهار کرد: اکثر باشگاه‌هایی که پرسنل‌ آنان بیمه تامین‌اجتماعی دارند، در سامانه ثبت شده و جهت دریافت وام به بانک موردنظر معرفی شده‌اند. با پیگیری‌های صورت‌گرفته باشگاه‌هایی که فاقد بیمه تامین اجتماعی بودند نیز شامل بسته‌های حمایتی خواهندشد. ثبت‌نام آنان از طریق سامانه کارا از هفته گذشته آغاز شده است. پس از انجام مراحل ثبت‌نام، پیامکی برای آن‌ها ارسال و جهت دریافت وام به بانک مورد نظر معرفی خواهند شد.

وی افزود: تسهیلات دریافتی به تعداد پرسنل بیمه‌شده بستگی دارد. به ازای هر نفر در مشاغلی که دارای بیمه تامین اجتماعی هستند ۱۶ میلیون تومان و برای مشاغلی که فاقد بیمه‌اند، ۱۲ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است.   به عنوان مثال اماکن آبی که پرسنل بیمه‌ شده بیشتری دارند، وام بیشتری دریافت خواهند کرد. مشاغلی داشته‌ایم که حتی تا ۶ میلیارد تومان وام برایشان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی در خصوص میزان تسهیلات استفاده شده در استان خاطرنشان کرد: این موضوع بستگی به تعداد مشاغلی دارد که در سامانه ثبت می‌شوند. شاید برخی از باشگاه‌ها نخواهند از این تسهیلات استفاده کنند. در ده روز گذشته برای ۲۵ باشگاه و شغل ورزشی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به بانک معرفی کرده‌ایم تا تشکیل پرونده داده و وام خود را دریافت کنند، قطعا آمار تعداد باشگاه‌ها جهت دریافت تسهیلات در روزهای آتی افزایش خواهد یافت.

فتاحی در خصوص اعمال محدودیت در اماکن و باشگاه‌های ورزشی به دلیل وضعیت قرمز شیوع کرونا در مشهد گفت: اگر ستاد ملی کرونا تصمیمی بگیرد که مربوط به خراسان رضوی باشد حتما آن را اجرایی خواهیم کرد، اما ممکن است تصمیمی بگیرند که نیاز به تصمیم‌گیری مجدد در ستاد کرونا استان داشته‌باشد، اما تاکنون از سوی ستاد کرونا استان هیچ‌گونه محدودیتی برای انجام فعالیت‌های ورزشی ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: در شهرهایی که وضعیت قرمز دارند، رشته‌های پربرخوردی مانند رشته‌های رزمی، کشتی، تکواندو، بوکس، ووشو ممنوع است. اماکن و باشگاه‌های بدنسازی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت داشته باشند، مگر این که دستورالعمل جدیدی در این خصوص صادر شود.

مدیر کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی تاکید کرد: از ورزشکاران تقاضا دارم نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک در اماکن و باشگاه‌های ورزشی توجه بیشتری داشته باشند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها