دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده حدود ۷۰ درصد از مردم در اماکن عمومی از ماسک استفاده می‌کنند.

حدود ۷۰ درصد از مردم در اماکن عمومی ماسک می زنند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید -۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده حدود ۷۰ درصد از مردم در اماکن عمومی و ۹۰ درصد در ادارات از ماسک استفاده می‌کنند.

او با بیان اینکه در ۵ ماه گذشته جمع زیادی از خادمان سلامت، حین خدمت به بیماری کرونا مبتلا شده اند، افزود: برای قطع زنجیره انتقال و کاهش آمار بیماران، مردم باید نهایت همکاری را با سیستم بهداشت و درمان داشته باشند.
دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید -۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر آمار بیماران مبتلا همچنان رو به افزایش است و در صورت کاهش همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به طور حتم سیستم بهداشت و درمان با مشکل جدی روبرو خواهد شد.
انجیدنی بیان کرد: اجتناب از حضور در تجمع ها، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت دست، اصول مهم پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است؛ مردم در درجه نخست برای حفظ سلامت خود و خانواده و سپس کمک به نظام سلامت به این اصول مهم توجه جدی داشته باشند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها