مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قوچان از برنامه‌ریزی به‌منظور ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در منطقه سد تبارک و دره یوسفخان این شهرستان جهت فراهم کردن زیرساخت‌هایی همچون ایجاد کمپ‌های گردشگری و تفریحی خبر داد.

ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سد تبارک و دره یوسفخان

به گزارش قدس آنلاین، مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قوچان با اشاره به فراهم نمودن برخی بسترهای لازم در حوزه گردشگری برای دره یوسفخان و سد تبارک این شهرستان، گفت: راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی محور سد تبارک با مشارکت دهیاری روستاهای بادخور و یوسفخان در حال انجام است.

جواد رجبی بابیان اینکه صدور مجوز ایجاد سفره‌خانه‌های سنتی در این محور نیز صورت گرفته است، افزود: برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد و راه‌اندازی کمپ‌های گردشگری و تفریحی با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام بوده و ایجاد چند اقامتگاه بومگردی و گردشگری در این محور نیز در مرحله صدور پروانه بهره‌برداری است.

وی با اشاره به این موضوع که برای جذب گردشگر در این منطقه، برگزاری جشنواره‌های صنایع‌دستی و بازی‌های بومی و محلی به همراه جشن‌های آیینی و سنتی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، بیان کرد: ثبت رویدادهای گردشگری منطقه و برگزاری آن به‌صورت دوره‌ای نیز می‌تواند درزمینه رونق حضور گردشگر کمک کند.

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قوچان از تعامل با برخی آژانس‌های گردشگری به‌منظور جذب گردشگر در حوزه روستایی و عشایری در این منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برگزاری جشن برداشت سیب در یکی از روستاهای هدف گردشگری منطقه سد تبارک تا روستاهای منطقه یدک در دستور کار قرار دارد که با مناسب شدن شرایط به‌ویژه در این بیماری منحوس، برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها