رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: خوشبختانه تعداد کسانی که گواهینامه موتور سیکلت ندارند زیاد نیست ولی اگر کسی تمایل به دریافت گواهینامه موتور سیکلت داشته باشد ما ۶ آموزشگاه در سطح شهر داریم که می توانند به متقاضیان در این خصوص کمک کنند.

تعداد کمی از موتورسیلکت سواران گواهینامه ندارند / اقدامات پلیس به کاهش تصادفات جرحی منجر شده است

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: مدت مدیدی است که پلیس به صورت جدی به دنبال ساماندهی موتورسیکلت‌ها به لحاظ کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی و از سوی دیگر مزاحمت‌های ناشی از آن است، اما آیا به راستی ساماندهی آن‌ها و کاهش آلودگی های صوتی و هوا و مرگ‌های ناشی از تصادف با موتورسیکلت شدنی است؟ در همین خصوص حمید رضا دهنوری رئیس پلیس راهور خراسان رضوی توضیح داد: متاسفانه همیشه درصد بالایی از آمار مرگ ومیر را راکبان موتور سوار تشکیل می دهند. آنها متاسفانه به خاطر خیلی از بی ملاحظه گی ها جانشان را به خطر می اندازند.

وی ادامه داد: متاسفانه ۳۱ درصد از آمار قربانیان ما در سه ماه اول امسال، راکبان موتور سیکلت هستند که این آمار بالایی به شمار می رود. البته حاشیه نشینان در این خصوص بیشتر مد نظر ما هستند که دقیقا همین آمار نشان می دهد که باید خیلی پیش تر از این ها پیگیر قضیه ساماندهی موتور سیکلت ها می بودیم. با توجه به کم شدن چشمگیر آمار مجروحان و کشته شدگان راکبان موتورسیکلت در دو ماه گذشته آن هم با توجه به شروع شدن فعالیت پلیس جهت ساماندهی موتور سیکلت ها به این نتیجه رسیده ایم که راه خوبی را تا به اینجا آمده ایم.

دهنوی افزود: پلیس فعالیتش را جهت ساماندهی موتور سواران از دو ماه قبل آغاز کرده است که به وضوح تاثیرات مثبتش را از اردیبهشت ماه نشان داده است. خوشبختانه شمار کسانی که از کلاه ایمنی استفاده می کنند افزایش پیدا کرده است که مورد تشویق قرار می گیرند. البته نا گفته نماند که راکبانی که از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند برابر قانون یک هفته وسیله نقلیشان توقیف می شود. البته  در صورت تکرار یک ماه توقیف خواهند شد که خوشبختانه تعداد کسانی که گواهینامه موتورسیکلت ندارند زیاد نیست ولی اگر کسی تمایل به دریافت گواهینامه موتور سیکلت داشته باشد ما ۶ آموزشگاه در سطح شهر داریم که می توانند به متقاضیان در این خصوص کمک کنند.

رئیس پلیس راهورخراسان رضوی در خصوص طرح به کارگیری موتورسیکلت های برقی توضیح داد: همانطور که در جریان هستید طرحی وجود دارد که شهرداری و استانداری و شورای هماهنگی ترافیک استان شروع کرده اند و آنهم بحث موتورسیکلت برقی است و این مهم در استانداری و شورای هماهنگی ترافیک مصوب شده و پیگیر هستند که این طرح در کلانشهر مشهد اجرا شود.

وی در خصوص تردد موتورسیکلت های سنگین در سطح شهر ادامه داد: هیچ موتور سواری اجازه ندارد در سطح شهر از موتور سیکلت های ۲۵۰ سی سی استفاده کند و از آن جایی که این موتور سیکلت ها پلاک نمی شود و شماره گذاری برای اینها ممنوع است برابر قانون و آئین نامه اجازه تردد در سطح شهر ندارند و اگر هم قرار است موتورسیکلتی تا پیست برود باید حمل شود و اجازه تردد به عنوان موتور سیکلت سنگین در سطح شهر را ندارند و تردد شان برابر قانون تخلف است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها