۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 712834

خسرو احتشامی در بیمارستان بستری است و پسرش از مردم می‌خواهد برای این شاعر دعا کنند.

برای خسرو احتشامی دعا کنید

به گزارش قدس آنلاین، سیاوش احتشامی، فرزند این شاعر درباره وضعیت پدرش گفت: هنگام آنژیوگرافی در بیمارستان در موقع بالون زدن، یکی از رگ‌های پدرم پاره می‌شود و خون دور قلب و داخل ریه را فرامی‌گیرد. چون رگ‌های قلبی ایشان رسوب کلسیم داشت، آنژیوگرافی سه ساعت و نیم طول کشید.

او افزود: پدر فعلا حال مساعدی ندارد و در بخش اتاق ایزوله CCU بستری هستند. از همه التماس دعا داریم.

خسرو احتشامی در سال ۱۳۲۵ در سمیرم متولد شد. او  پس از گذراندن دوره خدمت سربازی در سال ۱۳۵۰ به قصد تحصیل به هندوستان رفت و در پوناکالج واقع در شهر پونا به تحصیل مشغول شد. در سال ۱۳۵۳ به ایران بازگشت و همان سال ازدواج کرد. سپس تحصیلات خود را در دانشگاه اصفهان ادامه داد و در شهریور ۱۳۵۶ در رشته تاریخ فارغ‌التحصیل شد. احتشامی از ۱۷ سالگی با شعر انس گرفت و از سال ۱۳۴۵ برای خواندن شعرهای خود در انجمن‌های ادبی اصفهان شرکت می‌کرد. در سال ۱۳۴۶ نخستین سروده او در مجله «روشنفکر» تهران به چاپ رسید و از همان ایام با برخی از نشریات تهران مانند «سپید و سیاه» همکاری خود را آغاز کرد. 

برخی از نوشته‌های او در زمینه نقد و بررسی شعرهای صائب، نظامی و خواجوی کرمانی و همچنین شناخت و بررسی هنرهای اسلامی ـ ایرانی است. احتشامی مقالات فراوانی نیز در زمینه‌های مختلف ادبی در نشریات «بنیاد»، «آینده»، «هستی»، «کلک»، «بخارا»، «گلچرخ» و «فصلنامه اصفهان» منتشر کرده است. از آثار اشن شاعر و پژوهشگر می‌توان به «در کوچه باغ زلف»، «اصفهان در شعر صائب»، «امشب صدای تیشه»، «باغ‌های چوبی»، «جمال‌شناسی پنجره‌های ایرانی» و ... اشاره کرد. 

منبع: ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها