دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی گفت: ابتلای ۹۷۵ نفر از کارکنان شبکه بانکی این استان به کرونا و غیبت اجباری آنان از محل کار به منظور گذراندن دوره قرنطینه و بازیابی سلامتشان، انجام تکالیف بانکی را در استان دشوار کرده است.

کرونا انجام تکالیف شبکه بانکی خراسان رضوی را دشوار کرده است

به گزارش قدس آنلاین ، حسن مونسان اظهار کرد : متاسفانه با شروع موج دوم شیوع کرونا و افزایش گسترش این ویروس، به دلیل توجه ناکافی مردم به هشدارها و توصیه‌های پیشگیرانه از کرونا و مراجعات بسیار گسترده آنان به بانکها و شلوغی شعب، ابتلا به بیماری کووید - ۱۹ در بین کارمندان بانکی افزایش یافت.

وی با اشاره به فوت یکی از کارمندان بانکهای خراسان رضوی در نتیجه ابتلا به کرونا ادامه داد: اغلب کارمندان شبکه بانکی استان که به کرونا مبتلا شدند، از شاخه اعتباری هستند که یک کار تخصصی بوده و نبود فرد مورد نظر در آن بخش روند پرداخت تسهیلات را کند می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی گفت: این در حالی است که  ۷۰ درصد امور بانکی بدون حضور مردم در بانک از طریق ابزارهای الکترونیکی که در اختیار دارند قابل انجام است لذا مردم می‌توانند با خودداری از مراجعه به بانک، خود و کارمندان را از ابتلا به این بیماری مصون نگاه دارند.

مونسان افزود: حجم بالای پرونده‌های مربوط به تسهیلات ازدواج، کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، خوداشتغالی و جهش تولید، تکالیف کارمندان بانکها را افزایش داده است و این در حالی است که میزان ابتلای کارکنان این شاخه به ویروس کرونا زیاد است.

وی اضافه کرد: فقط ۱۷ هزار پرونده مربوط به پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در شبکه بانکی خراسان رضوی وجود دارد که باید به فوریت طی چند روز آینده پرداخت شود اما با توجه به کاهش کارکنان بخش اعتباری بانکها پرداخت کامل این تسهیلات دشوار است.

دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر عدم مراجعه برخی از مشمولان دریافت تسهیلات ویژه کسب و کارهای متضرر از کرونا به بانکها برای احراز هویت، روند انجام کار در مهلت مقرر را با کندی مواجه کرده است.

مونسان تعداد کارکنان شبکه بانکی خراسان رضوی را ۹ هزار نفر ذکر و بیان کرد: بارها به مردم توصیه شده که هنگام مراجعه به بانک پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند و طبق قانون به افرادی که در بانکها پروتکلهای مزبور را رعایت نکنند خدماتی داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: با وجود توصیه‌ها و هشدارهای موکد، برخی افراد با حضور در بانک پروتکلهای بهداشتی را رعایت نکرده و زمینه ساز ابتلای کارمندان به بیماری کووید- ۱۹ می‌شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها