رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹، تاکنون بیش‌از ۹۰ نفر از کارکنان حوزه بهداشت و درمان این واحد دانشگاهی به ویروس کرونا مبتلا شدند.

۹۰ نفر از مدافعان سلامت تربت‌حیدریه به کرونا مبتلا شدند

به گزارش قدس آنلاین، حسین ابراهیمی‌پور وضعیت شیوع ویروس کرونا را در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان "نگران‌کننده" توصیف کرد و افزود: شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در تربت‌حیدریه و دیگر شهرستان‌های همجوار در دو هفته گذشته روند صعودی داشته است و عمده‌ترین علت آن نیز بی‌توجهی برخی مردم به توصیه‌های بهداشتی است.

وی ادامه داد: در صورت ادامه این روند، امکانات موجود در حوزه عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه پاسخگوی نیازها نخواهد بود و برای رفع این مشکل مردم باید فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: در این شرایط سخت بهترین حمایت از کارکنان نظام سلامت، رعایت مواردی از جمله شستن مکرر دست با آب و صابون یا ضدعفونی کردن آن با الکل، اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، (حداقل یک متر در فضای باز و دومتر در فضای بسته) و استفاده از ماسک و دستکش است.
ابراهیمی پور افزود: با ادامه روند افزایش بیماران مبتلا به ویروس کرونا در جمعیت زیر پوشش این واحد دانشگاهی، نظارت و بازرسی در تمامی حوزه‌ها از جمله در مراکز بهداشتی، درمانی،اصناف، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی تشدید شده است و این روند همچنان نیز ادامه دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها