دانشگاه فردوسی مشهد با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد نیمسال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۰ -۱۳۹۹ در این دانشگاه به صورت کاملا الکترونیکی برگزار خواهد شد.

نیمسال تحصیلی آینده دانشگاه فردوسی آنلاین برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، در این اطلاعیه که روز پنجشنبه صادر شد آمده است: این تصمیم به پیشنهاد معاونت آموزشی و تایید شورای دانشگاه و با توجه به شیوع ویروس کرونا گرفته شده است و  در صورت تغییر شرایط شیوع بیماری کووید-۱۹ سایر روش‌های آموزشی، بررسی و اعلام می‌شود.

دانشگاه فردوسی مشهد که سال ۱۳۲۸ تأسیس شد سومین دانشگاه با سابقه ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز است که هم‌اینک در قالب دانشکده‌های‌ ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی و حقوق و علوم سیاسی ۲۵ هزار دانشجو دارد که دو هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری و ۶ هزار نفر از آنها در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

۸۲۰ نفر عضو هیات علمی نیز در دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت می کنند که ۶۵۰ نفر آنان دارای مدرک پی.اچ.دی یا رتبه استادی و پروفسوری هستند.

این دانشگاه به‌ عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی در شرق کشور هفت پژوهشکده تخصصی دارد. همچنین هزار و ۷۵۰ دانشجو از دیگر کشورهای جهان در دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل می‌کنند. این دانشگاه از نظر تعداد دانشجویان خارجی رتبه نخست را در میان دانشگاه‌های ایران دارد.

مجموعه متمرکز دانشگاه فردوسی مشهد شامل ۱۳ دانشکده، هفت پژوهشکده، هشت خوابگاه دختران، پنج خوابگاه پسران و یک خوابگاه دانشجویان متاهل، کتابخانه مرکزی، ساختمان‌های اداری، تاسیسات و محوطه‌های ورزشی و فضای سبز در گستره‌ ۳۳۰ هکتاری در شمال غرب کلانشهر مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها