سخنگوی نهاد تروریستی سنتکام بامداد جمعه درباره مزاحمت در پرواز یک هواپیمای ایرانی گفت که «بازرسی بصری» با هدف اطمینان یافتن از امنیت پرسنل نیروهای ائتلاف در پایگاه التنف صورت گرفت.

بیانیه تروریست‌های سنتکام درباره مزاحمت هوایی:یک «بازرسی بصری» بود

به گزارش قدس آنلاین«بیل اوربان» سخنگوی سنتکام بامداد جمعه درباره این مزاحمت گفت که بازرسی بصری با هدف اطمینان یافتن از امنیت پرسنل نیروهای ائتلاف در پایگاه التنف صورت گرفت و زمانی که خلبان اف-۱۵ هواپیما را به عنوان هواپیمای مسافربری ماهان‌ایر شناسایی کرد، اف-۱۵ به صورت امن اقدام به فاصله گرفتن از هواپیما کرد.

وی اضافه کرد که مزاحمت جنگنده‌های این کشور برای هواپیمای مسافربری ایرانی، حرفه‌ای بوده و بر اساس معیارهای بین‌المللی صورت گرفته است.

همچنین دو مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده است، به رویترز گفتند که یک جنگنده اف-۱۵ آمریکا در میدان دید هواپیمای مسافربری ایران قرار گرفت اما در فاصله امنی قرار داشت.

یکی از این مقام‌ها گفت که این مزاحمت بر فراز سوریه صورت گرفت.

ایرانی‌ها شطرنج بازان خوبی هم هستند

این درحالی است که اقدام غیرانسانی نیروهای تروریستی مستقر در منطقه بازتاب‌های مختلفی در میان کنشگران سیاسی کشور داشته است.

حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهوری درباره مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایران در حساب توییتری خود نوشت: «کسی که جان رهبرانش را دوست دارد با جان مسافران ما بازی نمی‌کند.» 

اردشیر مطهری نماینده گرمسار در مجلس نیز تصریح کرد: «با تهاجم به هواپیمای مسافربری ایرانی می‌خواهند ایران را تحریک کنند، اما خبر ندارند ایرانی ها فقط موشک‌های خوبی نمی‌سازند، بلکه شطرنج‌بازان خوبی هم هستند.»

وی ادامه داد: «منتظر⁧ انتقام سخت⁩ باشید، اما زمان و مکانش با ماست. ایران می‌داند چه می‌کند.» 

ولی اسماعیلی نماینده گرمی ‌هم در توییتر خود نوشت: «تعرض جنگنده‌های آمریکایی - اسراییلی به هواپیمای مسافربری ایران بار دیگر هویت وحشیانه کشورهای مهاجم را آشکار کرد.  

این نماینده مجلس با بیان اینکه «این اقدام وحشیانه و ایجاد رعب و وحشت میان مسافران ایرانی بی‌شک بی پاسخ نخواهد ماند»، خاطرنشان کرد: «عاملان این تهاجم منتظر سیلی محور مقاومت باشند و آمریکایی‌ها سریعتر منطقه را ترک کنند.»

رضا نصری حقوقدان بین‌المللی نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «از ۲ سال پیش آمریکا و لابی‌های اسرائیل کارزار حقوقی و روانی حساب‌شده‌ای را علیه «ماهان» آغاز کردند تا - با القا اینکه کارکرد اصلی این هواپیمایی «نظامی» است و از این رو می‌تواند یک هدف مشروع نظامی باشد- ایران را تحت فشار قرار دهند. امروز دارند از این زمینه‌سازی بهره‌برداری می‌کنند.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها