امامان جمعه خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در ایران برگزاری این آیین سیاسی عبادی را از نعمات و هدایای انقلاب اسلامی و عامل وفاق و همدلی مردم و مسوولان دانستند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه داورزن با اشاره به دیدار اخیر نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب گفت: دشمنان در ماه‌های گذشته برای تیره کردن روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق تلاش کردند که این دیدار فتنه‌ دشمن را خنثی کرد.
حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان افزود: رهیر معظم انقلاب در این دیدار با بیان اینکه انتقام خون شهید سردار سلیمانی را از آمریکای جنایتکار خواهیم گرفت، فرمودند جمهوری اسلامی ایران خواهان یک عراق مستقل، واحد و یکپارچه است.  
وی همچنین با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در ایران ادامه داد: نماز جمعه یکی از نعمات و هدایای بزرگ انقلاب اسلامی به مردم ایران است.

امام جمعه خوشاب نیز با اشاره به پنجم مرداد سالروز برپایی نخستین نماز جمعه در کشور گفت: این آیین عبادی، سیاسی عامل وفاق و همدلی مردم و مسوولان کشور است.  
حجت الاسلام سید قاسم دهقانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان افزود: نماز جمعه همچنین جایگاه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد.

وی ادامه داد: مدیران و مسوولان باید برای رفع مشکلات اقتصادی مردم تلاش و کار جهادی کنند و مدیری که خود را لایق نمی‌داند بهتر است پست خود را رها کند. 

حجت الاسلام محمد حسن ایزدی امام جمعه طرقبه نیز با اشاره به جایگاه نماز جمعه در طول انقلاب اسلامی گفت: عداوت و دشمنی دشمنان انقلاب با این پایگاه نورانی نشان از قوت واثرگزاری این پایگاه مقدس اسلامی دارد.

امام جمعه شاندیز هم گفت: نماز جمعه پایگاه اقتدار نظام است و باید هر چه بیشتر تقویت شود.

حجت الاسلام علی بهمنی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر عراق افزود: در این دیدار رهبر معظم انقلاب فرمودند، ایران، عراق مقتدر و عزتمند می‌خواهد و عراق اگر بخواهد عزت خود راحفط کند باید متکی به اسلام باشد.

وی ادامه داد: آمریکا باید تاوان به شهادت رساندن سردار سلیمانی را پس بدهد هر چند ضرب شست ایران را چشیده اما کافی نیست.

در پی بحران شیوع بیماری کووید ۱۹ برگزاری نماز جمعه از نهم اسفند پارسال در پایگاه‌های خراسان رضوی به طور موقت تعطیل شد و در هیچ یک از ۵۳ پایگاه این استان اقامه نشد اما از ۱۷ اردیبهشت ماه امسال در پی مهار شیوع بیماری کرونا و حرکت تدریجی شرایط بهداشتی شهرها به سوی "وضعیت سفید" برپایی نماز جمعه نیز بار دیگر در نقاط مختلف از سرگرفته شد.

نماز جمعه هفته جاری در ۱۶ پایگاه و هفته گذشته در ۱۴ پایگاه این استان اقامه شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها