معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه در حال حاضر ۲۰ درصد از بیماران مبتلا به کووید -۱۹ بستری در مراکز درمانی مشهد مقدس مسافران و افراد غیربومی هستند گفت: هم‌وطنان در شرایط فعلی برای حفظ سلامت خود و دیگران از سفر به مشهد مقدس خودداری کنند.

۲۰ درصد از بیماران کرونایی بستری در مشهد غیربومی هستند / افزایش ۳ برابری بستری شدگان کرونا در مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وب‌دا، دکتر ایرج حریرچی در حاشیه  نشست با معاونین درمان و بهداشت و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه در یک ماه اخیر روند بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رشدی ۳۰۰درصدی داشته است خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از فردا(چهارم مرداد) نماینده ویژه وزیر بهداشت به همراه ۵ تن از مدیران برجسته وزارت بهداشت در این دانشگاه مستقر می‌شوند.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر پیوستن تمامی هم‌وطنان به پویش و جنبش مردمی استفاده از ماسک تصریح کرد: تمامی مردم نوع‌دوست کشورمان می‌توانند در این شرایط با نذر ماسک گامی مؤثر در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور بردارند.

وی با اشاره به اعیاد و مناسبت‌های مذهبی پیش رو اظهار کرد: در شرایط فعلی مردم کشورمان می‌توانند نذورات خود را به تأمین و توزیع ماسک اختصاص دهند.

دکتر حریرچی بابیان اینکه بسیاری از مردم کشورمان در آستانه عید قربان اقدام به قربانی کردن می‌کنند از تمامی هم‌وطنان خواست در سال جاری نذورات خود را به‌صورت خشک در میان نیازمندان توزیع کنند.

وزارت بهداشت مهم‌ترین خریدار تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان است

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص تأمین دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن  اظهار کرد: در حل حاضر کمبود دستگاه سی‌تی‌اسکن به یک مشکل جهانی تبدیل‌شده است اما باوجود کمبودها و مشکلات ناشی از تحریم تعدادی دستگاه سی‌تی‌اسکن تأمین و در مناطق مختلف کشور توزیع‌شده است و تلاش می‌شود کمبودهای دیگر نیز در اسرع وقت مرتفع شود.

وی  در خصوص تأمین دستگاه اکسیژن ساز و تانکر اکسیژن اظهار کرد: دستگاه اکسیژن ساز با توجه به نیاز بیماران مبتلا به کووید -۱۹ در هر دقیقه به ۹ الی ۱۲ لیتر اکسیژن یک ضرورت مهم است و خوشبختانه در حال حاضر کشورمان درزمینهٔ تولید دستگاه اکسیژن ساز به خودکفایی رسیده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

دکتر حریرچی تصریح کرد: وزارت بهداشت به‌عنوان مهم‌ترین خریدار تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شود و هر وسیله و تجهیزات پزشکی که برابر با استانداردهای لازم باشد از طریق این شرکت‌ها تأمین و واردات نمونه مشابه آن به کشور قطع می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه این نشست با حضور در اورژانس بیمارستان قائم(عج) ضمن بررسی روند ارائه خدمات به مراجعین، از اقدامات و تلاش‌های مسؤولان، کادر پزشکی، پرستاری و پرسنل این مرکز قدردانی کرد.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها