رئیس اداره میراث فرهنگی گردشکری و صنایع دستی تربت جام گفت: اولین اقامتگاه بوم گردی تربت جام به نام "اقامتگاه آفر" در روستای بزد ساخت، تجهیز و آماده بهره برداری است.

ساخت اولین اقامتگاه بوم گردی در تربت جام

به گزارش قدس آنلاین،  غلام رسول رحیمی گفت: ساخت این اقامتگاه بوم گردی از محل تسهیلات گردشگری و آورده متقاضی تجهیز و آماده بهره برداری شده است.
او افزود: برای توسعه، تقویت، ساماندهی وحفظ و حراست از آثار فرهنگی،  بناهای تاریخی و صنایع دستی بایستی از ظرفیت شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها استفاده شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی گردشکری و صنایع دستی تربت جام ادامه داد: هدف از تشکیل کارگروه "مهر میراث" برای همکاری نهادهای اداری و مردمی در جهت احیای صنعت گردشگری، بناهای تاریخی و صنایع دستی است تا مهرورزی مناسبی به منظور حفظ آثار تاریخی و صنایع دستی برداشته شود.
رحیمی بیان کرد: برای رشد و توسعه حوزه گردشگری و صنایع دستی متاسفانه زیرساخت‌های گردشگری برای جذب گردشگر ضعیف است و بایستی چاره اندیشی شود.
او تصریح کرد: همکاری نهادها موجب حفظ بناهای تاریخی و بافت قدیمی می‌شود و ساخت اقامتگاه روستای بزد در جهت حفظ بناهای تاریخی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها