معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: با مالکان ساختمان‌های ناایمنی که برای ایمن‌سازی اقدام نکنند برخورد قانونی و قضایی می‌شود.

دادستانی مشهد با مالکان ساختمان‌های ناایمن برخورد می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، قاضی سید جواد حسینی اظهار کرد: پس از وقوع حادثه آتش‌سوزی در یکی از مراکز درمانی  تهران، به منظور پیشگیری از وقوع حوادث مشابه بر اساس دستور ریاست قوه قضائیه موضوع در دستور کار دستگاه قضا قرار گرفت.
وی ادامه داد: بر این اساس در دادستانی مشهد کارگروه ویژه‌ای با حضور بیش از ۱۵ سازمان و دستگاه اجرایی مرتبط به منظور شناسایی و الزام به ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن در مشهد تشکیل شد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: در این کارگروه دستگاه‌های مختلف برای شناسایی اماکن ناایمن اقدام می‌کنند و در مرحله نخست به آنها تذکر جدی برای رفع نواقص ایمنی و اخذ تاییدیه ایمنی داده می‌شود اما  چنانچه مالکان پس از تذکرات داده شده ساختمان خود را ایمن نکنند برخورد قانونی و مهر و موم  این اماکن صورت خواهد گرفت.

حسینی افزود: ریاست کمیته یاد شده بر عهده نماینده دادسرای مشهد است و تمامی بلندمرتبه‌سازی‌ها، مکانهای عمومی پردتردد و مجتمع‌های تجاری در این کمیته به منظور شناسایی اماکن پرخطر بررسی می‌شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها