نماینده کارگروه ویژه پیشگیری از جرائم آموزش عالی خراسان رضوی، از پلمب یک موسسه در مشهد خبر داد که در حوزه پزشکی مدرک جعلی صادر می‌کرده است.

پلمب یک موسسه غیرمجاز در حوزه مدارک پزشکی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، علی جهان، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: بعد از دستگیری سلطان جعل مدرک، امیررضا ثابت که اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده وی پنج مرداد برگزار می‌شود، با حمایت‌های دادستان عمومی و انقلاب مشهد کارگروه ویژه پیشگیری از جرایم آموزش عالی خراسان رضوی در برخورد با افراد و موسسات مختلفی که در حوزه آموزش عالی تخلفاتی داشته‌اند با جدیت کار خود را انجام می‌دهد.

وی از پلمب یک موسسه که در حوزه پزشکی مدرک صادر می‌کرده خبر داد و اظهار کرد: یکم مرداد ماه در راستای اهداف عدالت آموزشی و نیز در راستای مصوبات و اقدامات کارگروه پیشگیری از جرایم آموزش عالی خراسان رضوی پس از گزارش شهروندان محترم موضوع تخلف موسسه‌ای با عنوان بنیاد فرهنگی ماهور توس فاخر به اطلاع رئیس کارگروه ویژه رسانده شد.

نماینده کارگروه ویژه پیشگیری از جرایم آموزش عالی خراسان رضوی ادامه داد: طبق مصوبات کارگروه ویژه با دستور رئیس کارگروه به اداره نظارت بر اماکن عمومی خراسان رضوی به شرکت مذکور در طبقه سوم برج سلمان مراجعه کردیم و طی بررسی مستندات عینی این دفتر متوجه شدیم این شرکت در حوزه علوم پزشکی، بهداشت و درمان ورود پیدا کرده و کار آموزش انجام می‌دهد.

جهان، این شرکت را بدون مجوز از اداره اماکن یا موسسات آموزشی و نهادهای متولی دانست و تصریح کرد: صرفا اتاقکی وجود داشت که با دلالی بین دانشگاه‌ها و شهروندان بی‌اطلاع یا افرادی که مطلع هستند ولی دنبال سواستفاده و گرفتن مدرک بدون زحمت هستند، دایر شده بود.

نماینده کارگروه ویژه پیشگیری از جرایم آموزش عالی خراسان رضوی ادامه داد: شرکت ماهور در این دفتر اقدام به صدور گواهینامه‌های آموزشی در حوزه بهداشت و درمان می‌کرد.

وی ضمن بیان اینکه مستندات آنجا بررسی، ثبت و ضبط شد خاطرنشان کرد: گزارش این پلمب و کشفیات از این دفتر جهت بررسی بیشتر به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد.

جهان، تعداد موسساتی که از ابتدای سال جاری با آن‌ها برخورد شده را چهار مورد ذکر و تاکید کرد: این موسسات در حوزه‌های مشاوره، صدور مدرک، ارائه ISO (ایزو) و نمایندگی دانشگاه‌های خارجی فعالیت می‌کردند و کارگروه ویژه جلوگیری از تخلفات آموزشی باقدرت در حوزه‌های مختلف تخلفات آموزشی و به خصوص حوزه‌های مرتبط با سلامت و بهداشت مردم مصوبات را پیگیری و با متخلفان برخورد می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها