در حالی که «شنای پروانه» از اکران خداحافظی کرد، دیگر فیلم ها به نمایش خود ادامه می‌دهند و از چهارشنبه این هفته فیلم سینمایی «هفت و نیم» به چرخه اکران افزوده خواهد شد.

تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌های روی پرده/ سبقت فروش گیشه از سینمای آنلاین

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، طی هفته گذشته فیلم سینمایی «زن ها فرشته اند۲» به کارگردانی آرش معیریان و تهیه کنندگی حسین فرحبخش به گردونه اکران اضافه و لغو اکران فیلم سینمایی «شنای پروانه» به درخواست تهیه کننده آن با موافقت شورای صنفی اکران روبرو شد و این فیلم نیز از سینماها خداحافظی کرد.

بر این اساس «زن ها فرشته اند۲» پس از ده روز اکران با فروش ۹هزار و ۵۷۵ بلیت توانست صد میلیون و ۵۴۴ هزارتومان را ثبت کند. این در حالی است که «شنای پروانه» با ۳۱ روز اکران و فروش بیش از ۱۳۹ هزار بلیت رقمی معادل ۲میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان را برجای گذاشته و بنا به گفته دبیر شورای صنفی نمایش قرار است پس از پایان ماه محرم و صفر و یا عید نوروز به سینماها بازگردد.

فیلم «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسمخانی پس از یک ماه اکران نزدیک به یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان فروخته است و طی این مدت فروش ۷۴ هزار و ۷۱۵ بلیت را ثبت کرده است.

در کنار این فیلم ها نیز «یلدا» ساخته مسعود بخشی پس از یک ماه اکران، فروش ۹ میلیون تومانی را ثبت کرده و مستندهای «صحنه‌هایی از یک جدایی» و «جایی برای فرشته‌ها نیست» به ترتیب با فروش ۴ میلیون و ۶ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان در جدول قرار گرفتند.

همچنین اکران اینترنتی مستند سینمایی «جایی برای فرشته‌ها نیست» ساخته سام کلانتری از چهارشنبه اول مرداد ۹۹ در سامانه نمایش درخواستی فیلیمو و نمآوا آغاز شده است.

نمودار فروش فیلم ها

همچنین فیلم «بچه ای با جوراب قرمز» به کارگردانی خداداد جلالی پس از چهار هفته اکران در گروه هنر و تجربه ۱۲۹ هزار تومان و فیلم «یلدای کوتاه» که مجموعه ای است شامل پنج فیلم کوتاه «آدم‌ پران» ساخته امیررضا جلالیان، «تنفس» ساخته فرشید ایوبی‌نژاد، «کل ‌به جز» ساخته وحید حسینی نامی، «بایرن مونیخ» ساخته نگین‌ امین‌زاده و «سینما نمایشگاه مجهول و داستان ما» ساخته حمید یوسفی، نیز پس از چهار هفته اکران در گروه هنر و تجربه ۱۶۷ هزار تومان فروش داشته است.

این در حالی است که فروش گیشه با ۵۲ درصد مخاطب بیشتری نسبت به فروش آنلاین با فروش ۴۷ درصد داشته است.

همچنین فیلم سینمایی «هفت و نیم» به کارگردانی و نویسندگی نوید محمودی و تهیه کنندگی جمشید محمودی از چهارشنبه این هفته ۸ مردادماه به گروه اکران آنلاین افزوده خواهد شد و «هفت و نیم» که محصول مشترک ایران و افغانستان است، ماجرای زندگی هفت دختر افغانی و ایرانی را در هفت اپیزود به صورت سکانس‌پلان روایت می کند، این فیلم قصه دخترانی است که جمعه شب مراسم عروسی آنها برگزار شود اما هر کدام از آنها به نوعی درگیر مسئله ای هستند.

سینما ماشین میلاد نیز با دو فیلم «۱۹۱۷» به کارگرانی سم مندس و «جوکر» ساخته تاد فیلیپس کار خود را ادامه می دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها