مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۷۲ هزار و ۹۱۵ بازدید از مراکز، مجموعه‌ها و واحدهای مختلف صورت پذیرفته که در نتیجه آن ۹۸ هزار و ۵۲۴ کیلو مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و معدوم شده ‌است.

۹۸ تن مواد غذایی فاسد در خراسان رضوی معدوم شد

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر حسنی افزود: خدمات حوزه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت این دانشگاه در پنج ماه اخیر به‌ دلیل شرایط خاص کرونایی و نقاط زیرپوشش متفاوت‌تر و جدی‌تر از گذشته بوده است.

وی ادامه داد: بازدید از مراکز، مجموعه‌ها و واحدهای مختلف شامل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، اماکن اقامتی و پذیرایی و نانوایی‌ها بوده و آموزش‌‍‌های لازم در این زمینه نیز ارائه شده است.

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در نتیجه بازدیدهای انجام شده ۲ هزار و ۹۰۳ واحد به مراجع قضایی معرفی، ۹۸ هزار و ۵۲۴ کیلو مواد غذایی فاسد معدوم، هزار و ۶۵۷ واحد متخلف تعطیل و ۲ هزار و ۵۷۹ فقره اخطاریه صادر شده است.

وی افزود: از هفته آخر اردیبهشت تا پایان خرداد ماه امسال که با موج دوم بحران کرونا و افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ مواجه بودیم فعالیت‌های سلامت محیط در گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی در حال اجرا بوده و در این مدت ۷۵ هزار و ۱۶۸ بازدید از مراکز یاد شده صورت گرفته که نتیجه آن منجر به معرفی هزار و ۹۵۸ واحد به مراجع قضایی، معدوم‌سازی ۴۸ هزار و ۷۷۸ کیلو مواد غذایی فاسد، تعطیلی ۲۶۷ واحد متخلف و صدور ۴۹۳ اخطاریه شده است.

حسنی ادامه داد: یکی از نظارت‌های ویژه از ابتدای بحران کرونا تاکنون در نانوایی‌ها بوده که از سه هزار و ۹۹۶ نانوایی حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۲ هزار و ۴۹۲ فقره بازدید صورت گرفته که نتیجه این بازدیدها منجر به ۶۱۰ مورد معرفی به مراجع قضائی، تعطیلی ۳۴۱ واحد متخلف و صدور ۲ هزار و ۵۷۹ اخطاریه شده است.

وی گفت: برگزاری مجالس عروسی و عزا با توجه به وضعیت قرمز کرونایی همچنان ممنوع است و از خانواده‌ها درخواست داریم از برگزاری اینگونه مراسم که همراه با تجمع است خودداری کنند تا آسیبی به هیچکس وارد نشود.

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش کنند تا بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در محل حاضر شده و اقدام لازم را انجام دهند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها