مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: میانگین سنی امامان جمعه این استان در سه سال اخیر سه سال جوانتر شده است.

کاهش میانگین سنی امامان جمعه خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدحسین ایزدی اظهار کرد: در سال ۹۷ میانگین سنی امامان جمعه استان ۵۱ سال بود که پارسال به ۴۹ سال و اکنون به ۴۸ سال رسیده است و چهار هزار و ۶۵۶ نفر هم عضو ستادهای نماز جمعه استان هستند.

وی با بیان اینکه جوانترین امام جمعه استان با ۳۴ سال سن در هلالی و مسن‌ترین آنها با ۷۶ سال در مشهد فعالیت می‌کنند،  ادامه داد: این استان ۵۳ پایگاه نماز جمعه دارد و در مناطقی که دستکم پنج هزار نفر جمعیت دارند و درخواست و پیگیری مردم برای برگزاری نماز جمعه زیاد باشد این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست پارسال بطور میانگین هر هفته ۱۱۲ هزار و ۳۰۳ نفر در نمازهای جمعه استان شرکت می‌کردند که ۵۳ درصد نمازگزاران مرد و بقیه زن بودند و ۳۴ درصد نمازگزاران و ۴۷،۵ درصد اعضای ستادهای نماز جمعه استان را جوانان تشکیل می‌دادند.

وی افزود: آنچه باعث قوت ماست، وحدت و همگرایی است. تاکید رهبر معظم انقلاب بر رویکرد انقلابی امامان جمعه است اما باید حواس ما جمع باشد که تریبون نماز جمعه خدشه‌ای به وحدت و همدلی وارد نکند.

حجت الاسلام ایزدی ادامه داد: باید جذب حداکثری داشته باشیم و به گفته رهبر معظم انقلاب برخی تذکرات بهتر است بطور خصوصی عنوان شود و در خطبه نماز جمعه مطرح نشود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها