مدیرعامل انجمن خیران کتاب سبزوار در آیین آغاز عملیات اجرایی این کتابخانه خیرساز، گفت: یک نیکوکار سبزواری هفت میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه شهدای گمنام این شهر کمک کرد.

هفت میلیارد ریال پیشکش نیکوکار سبزواری جهت ساخت کتابخانه

به گزارش قدس آنلاین، مهدی مقصودی مدیرعامل انجمن خیران کتاب سبزوار در آیین آغاز عملیات اجرایی این کتابخانه خیرساز، گفت: یک نیکوکار سبزواری هفت میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه شهدای گمنام این شهر کمک کرد، این کتابخانه در زمین اهدایی شهرداری سبزوار در دو طبقه به مساحت ۴۴۵ متر مربع در منطقه شمال غربی این شهر ساخته می‌شود.

او  با اشاره به این که بیشتر کتابخانه‌های سبزوار با مشارکت خیران ساخته شده است، افزود: سال گذشته خیران کتابخانه‌ساز سبزوار با اهدای پنج قطعه زمین معادل ۲۰ میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه در این شهرستان کمک کردند.
مدیرعامل انجمن خیران کتاب سبزوار ادامه داد: با ساخت این کتابخانه‌ها خلأ کمبود فضای کتابخانه‌ای در مناطق غرب و شمال غرب این شهر برطرف می‌شود.
معصومه فلاحی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار نیز گفت: بیشتر کتابخانه‌های سبزوار در هسته مرکزی این شهر متمرکز شده و مناطق حاشیه‌ای آن با دارا بودن ۲۰ درصد از جمعیت ۲۵۰ هزار نفری این شهر محروم از کتابخانه عمومی است.
او افزود: ساخت کتابخانه مرکزی که یکی از مطالبات عمومی و جدی مردم سبزوار بوده است هم در ماه‌های آینده آغاز می‌شود.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار ادامه داد: امسال با اختصاص افزون بر سه میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه عمومی شهر روداب، دو میلیارد ریال برای کمک به ساخت کتابخانه مرکزی و یک میلیارد ریال برای نوسازی کتابخانه عمومی ناوی از محل اعتبارات شهرستان، گام مهمی در توسعه فضاهای کتابخانه‌ای سبزوار برداشته می‌شود.
انتهای خبر/

برچسب‌ها