احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال یک روز پس از مشخص شدن قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس در جدیدترین پست اینستاگرامی باشگاه استقلال به هواداران باشگاه استقلال وعده داد برای فصل بعد یک تیم کهکشانی را روانه بازی‌های لیگ برتر خواهد کرد.

فریب درمانی مدیرعامل استقلال

قدس آنلاین: احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال یک روز پس از مشخص شدن قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس در جدیدترین پست اینستاگرامی باشگاه استقلال به هواداران باشگاه استقلال وعده داد برای فصل بعد یک تیم کهکشانی را روانه بازی‌های لیگ برتر خواهد کرد.

اظهارنظر تأمل برانگیز آقای مدیرعامل به مذاق بسیاری از هواداران خوش نیامد تا جدالی سخت در فضای مجازی میان منتقدان شکل بگیرد، با این حال این پرسش برای هواداران استقلال و اهالی فوتبال به وجود آمد که آیا استقلال به واسطه نداشتن ستاره و بازیکن کلیدی نتوانست در سال‌های اخیر به عنوان قهرمانی دست پیدا کند یا مشکل را باید در جایی دیگر جست وجو کرد.

*آسمان پر ستاره

بررسی دقیق مشخصات نفرات استقلال و توانمندی آن‌ها بیانگر این واقعیت است که آبی پوشان پایتخت از نظر مهره و بازیکن با هیچ کمبودی مواجه نبودند و همیشه در صف تیم‌های پرمهره و پرستاره قرار داشتند از این رو وعده تیم کهکشانی با واقعیت همخوانی ندارد اما آنچه استقلال در سال‌های اخیر به شدت با آن دسته و پنجه نرم کرده است نبود ثبات مدیریت و برخورداری از یک کادر فنی قوی بوده است!

*مدیران، رقیب اصلی

استقلالی‌ها در طول سال‌های اخیر بارها به سراغ مربیان مختلف رفتند اما نبود برنامه ریزی دقیق سبب شد موفقیتی بدست نیاید، نمونه بارز آن ماجرای آندره‌آ استراماچونی بود، سرمربی ایتالیایی و صاحب سبکی که با استقلال توانست به موفقیتی خیره کننده دست پیدا کند اما در میانه راه به واسطه بد قولی و بد اخلاقی مدیران وقت استقلال از مجموعه این باشگاه جدا شد و قید همکاری را زد، دقیقاً همان اتفاقی که در دوره مربیگری وینفرد شفر آلمانی رقم خورد در حالی که شفر هم می‌توانست با استقلال موفق شود اما با برکناری بی مقدمه او به واسطه اختلاف با مدیریت باشگاه شانس موفقیت با سرمربی آلمانی از بین رفت.

*رفتن فرهاد

در شرایط کنونی هم این واقعیت وجود دارد بسیاری از هواداران باشگاه استقلال با فعالیت مجیدی به عنوان سرمربی تیم موافق نیستند اما مدیریت باشگاه به واسطه وجود قرارداد مالی میان او و باشگاه استقلال و نبود منابع مالی در انتظار استعفای مجیدی هستند تا بدون هزینه به همکاری خود پایان دهند اما مجیدی با وجود ناکامی‌های اخیر و اختلاف ۲۰ امتیازی با پرسپولیس هیچ برنامه ای برای استعفا و خداحافظی با استقلال ندارد.

*با کدام فرمانده

با این اتفاقات و شرایط باید از سعادتمند پرسید برای ساختن استقلال رؤیایی و کهکشانی با چه گزینه ای به دنبال تحقق این رؤیاست؟ بسیاری از منتقدان بر این باورند که سعادتمند در برهه کنونی به دنبال این است با طرح این موضوع از زیر بار فشار سنگین هواداران ناراضی خارج شود اما با طرح چنین شعاری بیشتر خود را به لبه پرتگاه نزدیک می‌کند چون خودش می‌داند نه منابع کافی برای استخدام یک مربی بزرگ را دارد نه توانمندی!

در مقطع کنونی سعادتمند با توجه به محدودیتی که چندی پیش وزارت ورزش برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گذاشت باید به سراغ مربیان ایرانی برود که کارنامه مربیان ایرانی هم نشان می‌دهد تیم کهکشانی استقلال با آن‌ها کاملاً دور از انتظار است! پس باید این حقیقت را پذیرفت که سعادتمند پروژه فریب را در پیش گرفته تا آتش خشم هواداران را فعلاً خاموش کند.

برچسب‌ها