فرماندار شهرستان فیروزه گفت: با کمک معین اقتصادی به‌ زودی بزرگ‌ترین باغ ایرانی در فیروزه به بزرگ‌ترین باغ گیاه‌ شناسی شرق کشور تبدیل می‌شود.

بزرگ‌ترین باغ گیاه‌ شناسی شرق کشور در فیروزه احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل حکیم‌پور عنوان کرد: طی این سال‌ها شاخص برخورداری در حوزه راه مناسب آسفالته روستایی و بین‌ شهری از ۷۵ درصد به ۹۹ درصد، شاخص برخورداری آب روستایی از ۸۰ درصد به ۹۹ درصد، شاخص برخورداری گاز از ۱۸ درصد به ۱۰۰ درصد و در بخش برق نیز به ۱۰۰ درصد رسیده است.

وی مطرح کرد: اگر چه در ابتدای شهرستان شدن فیروزه فقط یک ناحیه صنعتی با دو واحد بیشتر نداشتیم اما اکنون نه تنها آن شهرک در حال رونق و تولید است بلکه امسال طرح توسعه شهرک صنعتی کمال‌الملک اجرا شده و حدود ۲۵ هکتار دیگر به وسعت شهرک اضافه شده است و اکنون ۱۵ نفر نیز در نوبت سرمایه‌گذاری هستند.

فرماندار شهرستان فیروزه افزود: به دلیل استقبال خوب سرمایه‌گذاران احداث شهرک صنعتی طاغنکوه را هم آغاز نمودیم و اکنون در مرحله کارگروه زیربنایی استان است و تلاش می‌کنیم تا هفته دولت، عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی همچنین اظهار کرد: از نظر برخورداری در حوزه‌های فرهنگی با وجود اینکه فقط یک کتابخانه در سطح شهر داریم و هیچ کتابخانه روستایی نداشتیم اما اکنون در شهر سه کتابخانه و در سطح روستاها ۲۰ کتابخانه فعال داریم.

حکیم‌پور همچنین بیان کرد: سال گذشته فیروزه اولین شهر در کشور بود که با بخاری‌های نفتی در سطح مدارس خداحافظی کرد و اکنون تمامی مدارس مجهز به بخاری گاز سوز و یا برقی شدند تا مشکلی برای دانش آموزان ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه طی این ۱۲ سال تمامی ادارات در شهرستان فیروزه مستقر شدند و در حال خدمات‌ رسانی هستند، ادامه داد: اگر چه بزرگ‌ترین باغ ایرانی را در فیروزه داریم اما تا قبل از شهرستان شدن هیچ توجهی به آن نمی‌شد به‌ طوری که عمارت آن تخریب شد اما با شهرستان شدن و تخصیص اعتبارات مورد نیاز عمارت باغ مرمت گردید.

فرماندار فیروزه همچنین بیان کرد: با کمک معین اقتصادی به‌ زودی این باغ ایرانی به بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی شرق کشور تبدیل می‌شود و اکنون کارهای مطالعاتی توسط دانشگاه فردوسی در حال انجام است، همچنین با مرمت خانه کمال‌الملک تلاش می‌شود این خانه به موزه آثار خود کمال‌الملک تبدیل شود.

وی گفت: از نظر زیر ساختی شهرستان توسعه خوبی داشته و در دولت تدبیر و امید به ضعف‌ها نگاه ویژه‌ای شده است، سال گذشته تعهد اشتغال شهرستان فیروزه در سامانه رصد ۸۲۳ نفر بود که توانستیم ۸۷۵ شغل، ایجاد کنیم و بیش از ۱۰۰ درصد تعهد شغل ایجاد شد ولی در سال جاری تعهد اشتغال به ۷۲۰ نفر کاهش یافت.

حکیم‌پور بیان کرد: با وجود اینکه در سال ۹۵ نرخ بیکاری شهرستان فیروزه ۱۲.۵ درصد بود ولی بر اساس شغل‌هایی که ایجاد شد و استقرار صنایع و مشاغل خانگی نرخ بیکاری به ۷ درصد رسیده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها