اساتید بسیجی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران طی نامه‌ای به وزیر امور خارجه خواستار اخراج سفیر کره جنوبی به دلیل خودداری این کشور از پرداخت پول‌های ایران و بلوکه کردن اموال ایرانیان شدند.

اساتید بسیجی دانشگاه‌های آزاد خواستار اخراج سفیر کره جنوبی از کشور شدند

قدس آنلاین

کانون‌های جنبش استادی بسیج دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران طی نامه‌ای به وزاری خارجه و کشور، رئیس سازمان صدا و سیما و فرمانده نیروی انتظامی در پی مسدود شدن منابع ارزی کشورمان در کره جنوبی خواستار اخراج سفیر این کشور از ایران و همچنین صدور مجوز برای برگزاری تجمع اعتراضی مسالمت آمیز در مقابل سفارت کره جنوبی شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

« بسم الله القاصم الجبارین 

جناب آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه، 
جناب آقای دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور،
جناب آقای دکتر  علی عسگری رئیس محترم صداوسیمای جمهوری اسلامی، 
سردار اشتری فرمانده محترم نیروی انتظامی

سلام علیکم

همانطور که مستحضرید در شرایط سخت جنگ اقتصادی استکبار جهانی با ملت شریف ایران و در میانه  بازی روانی دلار و سکه، کاهش رونق کسب و کارها با توجه به بحران بین المللی و ملی  ویروس کرونا، دولت کره جنوبی، که دارای  حجم معتنابهی از  روابط تجاری و سودهای کلان ناشی از صادرات محصولاتش به ایران است در رفتاری دزدانه بجای پرداخت پولهای خرید نفت که رقمی بین  6 تا از 9 میلیارد دلار را شامل می شود را به بهانه تحریم ها بلوکه کرده است؛ دولتی که اکنون علی رغم  این دزدی آشکار   تصور می کند یاغی گری مالی هزینه ای نیز برای کشورش در پی ندارد.

به عکس این تصور جنبش استادی دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران  همصدا با ملت ایران بر آن است که کشورهایی چون کره جنوبی که از نظر سیاسی جزو بردگان رژیم مستکبر آمریکا به حساب می آیند باید متوجه هزینه همراهی با دشمنان ایران بشوند و بدانند بازار بزرگ 80 میلیونی ایران به این توهین عکس العمل دندان شکن نشان می دهد.  

این جانبان به نمایندگی از جنبش استادی دانشگاههای آزاد استان تهران می گوییم؛  عزت، حکمت و مصلحت ایجاب میکند با رفتار متقابل و عکس العمل بدون ترس و تعارف اقدامات عملی به شرح زیر برای مقابله با این قبیل رفتارها صورت گیرد: 

1. سفیر کره جنوبی به عنوان نماینده دولت دزد کره جنوبی به خاطر  همدستی با سارق بزرگ بزرگ بین المللی به  وزارت خارجه احضار و با تذکر کتبی اخراج و سطح روابط به سطح کاردار تنزل یابد.
2.پخش تبلیغ محصولات کره جنوبی تا اطلاع ثانوی از صداوسیمای ایران و نیز از بیلبوردهای شهرها ممنوع و نمادهای فعلی آن جمع آوری شود. 

3. تااطلاع ثانوی خرید و واردات کالاهای کره ای از سوی مجلس محترم و انقلابی ممنوع و ترخیص کالاهای وارداتی از کره در بنادر نیز  تا اطلاع ثانوی متوقف و ممنوع شود.

4. پخش سریالها و فیلمهای کره جنوبی از رسانه ملی متوقف شود. 

5. بر اساس این درخواست ، اجازه تجمع اعتراضی سالم در مقابل سفارت برای جنبش استادی صادر شود.

کارگزاران و در صدرش رئیس جمهور محترم بدانند که بلوکه کردن دارایی های ملت شریف ایران نوعی راهزنی بین المللی از طرف دولت  ترسو، مطیع و برده امریکا است.

آقایان محترم! حفاظت رسمی از "غیرت ملی" ایرانیان وظیفه شما است و تاکید می‌کنیم  تنها با اقدام قاطع انقلابی جلوی تکرار این قبیل توهینها گرفته خواهد شد. 

منتظر فراهم شدن زمینه اعتراض جنبش استادی دانشگاههای استان تهران هستیم.

ولن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا. (....)

کانونهای استادی دانشگاههای آزاد اسلامی استان تهران

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها