معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری ویژه برنامه‎های شهادت حضرت محمد باقر(ع) در حرم مطهر رضوی خبر داد.

ویژه برنامه‎های شهادت امام باقر(ع) در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت اسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد  گفت: امام محمد باقر(ع) ملقب به باقر العلوم، پنجمین امام شیعیان حدود ۱۹ سال بار سنگین امامت را بر دوش داشتند و در این مدت جنبشی علمی پدید آوردند که این جنبش در دوره امامت فرزندشان امام صادق(ع) به اوج خود رسید.
وی ادامه داد: از امام باقر(ع)، روایات بسیاری در زمینه‌های فقه، توحید، سنت نبوی، قرآن، اخلاق و آداب نقل شده است. همچنین در دوره امامت ایشان، تدوین دیدگاه‎های شیعه در رشته‌های گوناگون مانند اخلاق، فقه، کلام و تفسیر آغاز شد.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه برنامه‎های متعددی به مناسبت ایام شهادت امام باقر(ع) تدارک دیده شده است تا عموم زائرانی که برای تسلیت شهادت آن حضرت به محضر امام هشتم(ع) مشرف می‌شوند، از آن بهرمند شوند، عنوان کرد: برنامه‎ شب شهادت امام باقر(ع) از غروب دوشنبه ۶ مردادماه در صحن جامع رضوی آغاز خواهد شد.
گنابادی نژاد افزود: همچنین برنامه محوری شب و شام شهادت آن حضرت بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود که در آن حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر حیدری کاشانی به ایراد سخنرانی و مداحان اهل‌بیت(ع) به مرثیه‌سرایی شهادت پنجمین امام شیعیان می‌پردازند.
وی گفت: ویژه برنامه روز شهادت امام باقر(ع) از ساعت ۱۱:۱۵ صبح روز سه‎شنبه در مسجدگوهرشاد آغاز می‌شود و در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد سخنرانی می‌کند.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: همچنین در طول روز کارشناسان پاسخگویی به سوالات اعتقادی در صحن‎ها حضور دارند تا به سوالات زائران عزیز در مورد زندگانی این امام عظیم الشان پاسخ دهند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها