مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به وضعیت خاص بیماری کرونا و نیز در جهت پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو، شهروندان از کشتار غیر مجاز دام در عید قربان پرهیز کنند.

پرهیز  مردم خراسان رضوی از کشتار غیر مجاز دام در عید قربان

به گزارش قدس آنلاین، احمد شریعتی گفت: با توجه به وضعیت خاص بیماری کرونا در مشهد و نیز در جهت پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو، از شهروندان خواستاریم از کشتار غیر مجاز دام در عید قربان پرهیز و برای سلامتی خود و دیگران از روش کشتار غیرحضوری و تلفنی برای کشتار دام اقدام کنند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: در همین رابطه کشتارگاه مشهد، شهرداری و مجموعه سازمان همیاری قول داده‌اند تا ۹ خط تلفن را در اختیار مردم قرار دهند تا مردم سفارشات دامی خود را به صورت تلفنی بدهند تا برایشان ذبح دام در مراکز پیش‌بینی شده انجام شود و لاشه‌ها درب خانه تحویل آن‌ها داده شود. همچنین قرار بر این شده تا در سطح شهر عرضه و کشتار دام هم وجود نداشته باشد و این کار در مراکزی خاص مانند کشتارگاه صنعتی مشهد انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۵۹ اکیپ دامپزشکی استان در قالب ۵۷ اکیپ ثابت و ۱۰۲ اکیپ سیار با حضور ۷۲ دامپزشک، ۱۴۴ کارشناس بهداشت گوشت و ۳۲ ناظر ذبح شرعی آماده خدمت‌رسانی به هم استانی‌های عزیز هستند، افزود: برای برخورد با مراکز غیر مجاز کشتار دام با همکاری سایر نهادها اقدام خواهیم کرد و با توجه به مخاطرات این موضوع، توصیه اکید داریم که شهروندان از امکانات ایجاد شده توسط شهرداری و دیگر نهادهای مرتبط با این موضوع استفاده کنند.

شریعتی بیان کرد: در روز عید قربان، فقط مراکز مجازی که طی روزهای آینده اطلاع رسانی خواهند شد، اجازه عرضه دام و خدمت رسانی به شهروندان را دارند و عرضه دام در سایر نقاط ممنوع خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها