نماینده تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار هزار میلیارد ریالی که برای پرداخت بخشی از مطالبات زعفرانکاران استان خراسان رضوی به بانک کشاورزی داده شد بود آزاد شد.

اعتبار هزار میلیارد ریالی پرداخت مطالبات زعفرانکاران خراسان رضوی آزاد شد

به گزارش قدس آنلاین، محسن زنگنه اظهار کرد: با توجه به تاخیر در پرداخت و تصفیه کامل مطالبات زعفرانکاران، دو اقدام در این رابطه انجام شد که نخستین آن فروش بخشی از زعفران خریداری شده در بورس بود.

وی ادامه داد: عرضه همه زعفران خریداری شده در بورس به دلیل بر هم خوردن تراز بین عرضه و تقاضا و کاهش قیمت زعفران با این اقدام، امکان پذیر نبود لذا تصمیم گرفته شده باقی زعفران خریداری شده برای صادرات استفاده شود.

نماینده تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در اقدامی دیگر برای تامین منابع به منظور پرداخت مطالبات زعفرانکاران ،مجوز یک خط اعتباری به میزان هزار میلیارد ریال از بانک مرکزی گرفته شد تا در اختیار بانک کشاورزی برای تخصیص و پرداخت به عنوان مطالبات کشاورزان گذاشته شود.

زنگنه افزود: این خط اعتباری حدود دو هفته پیش گرفته شد و قرار بود این مبلغ بلافاصله به حساب سازمان تعاون روستایی بیاید اما در پیگیری‌های انجام شده مشخص شد سازمان تعاون روستایی پیش از این تسهیلاتی را از بانک کشاورزی گرفته که بازپرداخت آن به تعویق افتاده است و بانک مذکور نیز تا زمان تعیین تکلیف بازپرداخت این تسهیلات، از جریان افتادن اعتبار هزار میلیارد ریالی برای پرداخت به زعفرانکاران جلوگیری کرده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در روز گذشته با معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: قرار شد در هماهنگی با بانک کشاورزی طبق تفاهمی این بانک فعلا بحث تسهیلات تعویق افتاده را در موضوع این خط اعتباری دخالت ندهد و امروز ۵۰۰ میلیارد ریال و تا پایان هفته ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر را به حساب سازمان تعاون روستایی واریز کند.

نماینده تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در تماسی که با رییس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گرفتم قرار شد ۵۰ میلیارد تومان نخست از فردا صبح به حساب کشاورزانی که هنوز از این سازمان مطالبه دارند واریز می‌شود.

زنگنه افزود: حدود ۶۴ میلیارد تومان دیگر از طلب کشاورزان باقی می‌ماند که امیدواریم این مبلغ نیز با تامین اعتبار از سوی وزارت جهادکشاورزی یا سازمان تعاون روستایی به زودی تامین شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها