«عبدالکریم الحوثی» وزیر کشور دولت نجات ملی یمن روز یکشنبه گفت که ائتلاف سعودی از عناصر داعش و القاعده برای جنگ علیه نیروهای یمنی استفاده می‌کند.

وزیر کشور یمن: ائتلاف سعودی از عناصر داعش و القاعده استفاده می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المسیره یمن، الحوثی افزود: اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که شمار زیادی از عناصر داعش و القاعده به جبهه‌های نبرد متجاوزان و مزدوران یمنی در مناطق اشغالی به ویژه در استان البیضاء پیوستند.

وی گفت: اوضاع امنیتی در مناطقی که توسط ائتلاف سعودی و مزدوران آن‌ها اشغال شده از کنترل خارج شده و این مساله بر وضعیت امنیت کل کشور تاثیر سوء گذاشته است.

وزیر کشور یمن اضافه کرد: گام بزرگی در خصوص اجرای برنامه ادغام کمیته‌های مردمی در دستگاه امنیتی کشور طبق توصیه رهبری انقلاب و رئیس شورای عالی سیاسی یمن برداشته‌ایم و درصدد نهایی کردن آن هستیم.

الحوثی گفت: وزارت کشور و سرویس‌های امنیتی موفقیت‌های چشمگیری در تثبیت امنیت و آرامش داشتند و توانستند شمار زیادی عملیات تروریستی را خنثی کرده و هسته‌های تروریستی وابسته به ائتلاف سعودی را شناسایی و دستگیر کنند.

وی اضافه کرد: طرح جامعی در دستور کار وزارت کشور یمن برای بهبود و ارتقای عملکرد نهادهای وابسته به آن و ایجاد تحولاتی در حوزه‌های نیروی انتظامی در استان‌ها به منظور مقابله با هر گونه تخلف و فساد، قرار دارد.

وزیر کشور یمن در پایان گفت برنامه‌هایی برای بازسازی مناطق آسیب از جنگ داریم که بر اساس ظرفیت‌های موجود در این زمینه نیز اقدام خواهیم کرد.

عربستان همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما ظرف بیش از پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طول این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان بودند، بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها