رئیس‌جمهوری ترکیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد، سازمان اطلاعات ترکیه قواعد بازی را در لیبی تغییر داد و در توقف پیشروی ارتش شرق لیبی به ریاست خلیفه حفتر نقش داشت.

اردوغان: سازمان اطلاعات ترکیه قواعد بازی را در لیبی تغییر داد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه طی سخنرانی در افتتاحیه ساختمان سازمان اطلاعات این کشور در شهر استانبول گفت، ترکیه به لطف افزایش تاثیر سازمان اطلاعات خارجی در حال اتخاذ جایگاه خود در تمام محافل به عنوان قدرت منطقه‌ای و جهانی است.

وی افزود: دستاوردهایی که در مناطق درگیری به دست آوردیم قدرت ما را در میز مذاکرات تقویت بخشیدند و قدرت دفاعی ما را در حمایت از منافع ملی‌مان ارتقا دادند. سازمان اطلاعات سلاح محوری در مبارزه تاریخی ما برای ترکیه قوی و بزرگ است. ما این چنین باقی می‌مانیم.

اردوغان اضافه کرد: سازمان اطلاعات ترکیه فعالیت‌هایی در سطح جهانی در زمینه کدگذاری، امنیت سایبری و ماهواره‌ها انجام می‌دهد.

رئیس‌جمهوری ترکیه به اهمیت سازمان اطلاعات اشاره کرد و گفت: تصادفی نیست که سازمان اطلاعات ترکیه در جریان مبارزه تاریخی کشور ما در راس هدف‌گیری‌هاست.

اردوغان بر حمایت اطلاعاتی و عملیاتی که سازمان اطلاعات این کشور در لیبی داشت، تاکید کرد؛ نقشی که منجر به توقف ارتش خلیفه حفتر در لیبی شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها