مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: تاکنون از مجموع ۵۴ هزار هکتار اراضی آبی مستعد این شهرستان، ۱۳هزار هکتار آن به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

تجهیز ۱۳ هزار هکتار زمین زراعی به سامانه‌های نوین آبیاری در مشهد

 به گزارش  قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، امید طهماسبی‌زاده با بیان اینکه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری از دهه ۷۰ در خراسان رضوی آغاز شده است، اظهار کرد: تاکنون از مجموع ۵۴ هزار هکتار اراضی آبی مستعد ۱۳ هزار هکتار آن به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد افزود: از این میزان، ۴۰۰ هکتار در سال ۹۹  به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده که در۱۴ طرح پروژه عملیاتی شد.

وی به اهمیت استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در شرایط کنونی اشاره و بیان کرد: اجرای هر هکتار سیستم نوین آبیاری چهار هزار و ۴۰۰ متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب را به دنبال دارد.

طهماسبی‌زاده به تسهیلات بلاعوض دولتی در زمینه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری  اشاره کرد و افزود: میزان این تسهیلات سالانه متفاوت بوده، این تسهیلات در سال جاری برای هر هکتار سیستم آبیاری قطره‌ای باغات ۱۷۵ میلیون ریال، سیستم آبیاری قطره‌ای زراعت ۱۲۲ میلیون ریال و سیستم آبیاری کم فشار ۷۰ میلیون ریال است.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به اجرای ۴۰۰ هکتار سیستم نوین آبیاری در سال جاری در این شهرستان، تاکید کرد: میزان کل اعتبار ۳۴۸ هزار و ۱۶٫۹ میلیون ریال بوده، از این مبلغ میزان ۲۸۴ هزار و ۲۱٫۶ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض دولتی بوده، یعنی حدود ۸۲ درصد بلاعوض دولتی و فقط ۱۸ درصد سهم بهره‌بردار است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها