نام «لواسان» از دو روز پیش یک بار دیگر سر زبان‌ها افتاده است. این‌بار البته نه پای ویلاسازی غیرقانونی یک آقازاده در میان است و نه تخلف‌های مسئولان این منطقه. این‌بار ماجرا از بازدید سرزده حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه از این منطقه، آغاز شد.

لواسان آغاز کار است

قدس آنلاین: نام «لواسان» از دو روز پیش یک بار دیگر سر زبان‌ها افتاده است. این‌بار البته نه پای ویلاسازی غیرقانونی یک آقازاده در میان است و نه تخلف‌های مسئولان این منطقه. این‌بار ماجرا از بازدید سرزده حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه از این منطقه، آغاز شد. البته این دیدار یک بازدید سرزده معمولی نبود، چون یک روز پس از انتشار اخبار این بازدید سرزده در فضای مجازی، کاربران هشتگ‌های مختلفی را در واکنش به صحبت‌های رئیس قوه‌قضائیه در این دیدار، داغ کرده‌اند. صحبت‌هایی که به عقیده کاربران، می‌تواند آغاز راه برچیدن بساط آقازاده‌ها از این منطقه و مبارزه با فساد در لواسان باشد.

دمشان را روی کولشان گذاشته‌اند

لواسان در سال‌های اخیر همیشه حرف اول را در زمینه اخبار مربوط به پولشویی، زمین‌خواری، فسادهای مالی و هرجور خبر حاشیه‌ساز دیگر که فکرش را بکنید، زده است. منطقه‌ای که از سال‌ها پیش تبدیل به پاتوق مسئولان سابق، مسئولان فعلی، فرزندان آن‌ها و خلاصه از ما بهتران‌ها شده است، اما چند صباحی است به لطف رسیدگی قوه‌قضائیه و البته مطالبه‌گری فعالان و کاربران مجازی، این منطقه دیگر مثل گذشته، نقطه امن مفسدان اقتصادی نیست و حتی بسیاری از آقازاده‌ها و مفسدان اقتصادی پس از حاشیه‌های سال‌های اخیر، دمشان را روی کولشان گذاشته و از این منطقه فرار کرده‌اند!

عزممان راسخ است

اما رئیس قوه قضائیه در بازدید از لواسان چه گفته بود؟ شاید از میان تمام صحبت‌های رئیسی، همین یک جمله برای موج‌سازی در فضای مجازی کافی بود: «لواسان آغاز کار ماست». موضوعی که حتی مورد توجه امام جمعه این منطقه هم قرار گرفت. حجت‌الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه لواسان در همین باره در توییترش نوشت: «حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تشریف آوردن لواسان ... در ملاقات با ایشان تأکید کردند تا ریشه کنی فساد از این منطقه بیرون نخواهیم رفت و عزم ما راسخ است».

از طبری تا زنجانی

اگر در این چند سال، زیاد پای ثابت حاشیه‌های فضای مجازی نبوده باشید، احتمالاً برایتان سؤال پیش آمده که چرا رئیس قوه قضائیه، مبارزه با فساد را باید از منطقه کوچکی به نام لواسان آغاز کند؟

در تمام این سال‌ها، گره‌های موجود در بسیاری از پرونده‌های فساد اقتصادی، در نهایت به لواسان و ساکنان آن ختم شده است. از آقازاده‌های دانه درشت مثل دختر فلان وزیر بگیر تا خودِ مسئولان قوه قضائیه!

موارد فسادی که تا الان در لواسان کشف شده‌اند شاید سر به فلک بکشد، اما آخرین مورد کشف شده که سروصدای زیادی هم به پا کرد، پرونده غلامرضا منصوری، قاضی وقت اجرائیات لواسان بود که مشخص شد جزو همدستان طبری بوده است. یعنی همین پرونده به ظاهر ساده که فقط یک تخلف مالی در لواسان به نظر می‌رسید، یک سرش به یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های فساد اقتصادی در کشورمان می‌رسید و یک سر دیگرش هم به هتل «دوک» در شهر پایتخت رومانی!

 ماجرای دختر و داماد نعمت‌زاده -وزیر سابق صنعت- هم که تا مدت زیادی سوژه اصلی توییتر فارسی بود. تخلف اصلی دختر آقای وزیر ظاهراً ساخت‌وساز غیرقانونی در لواسان بود که منجر به تخریب ویلا هم شد، اما همین پرونده بعدها به احتکار دارو و هرجور فساد اقتصادی دیگری که فکرش را بکنید هم کشیده شد و در نهایت با صدور حکم ۲۰ سال زندان برای شبنم نعمت‌زاده خاتمه یافت.

این ماجرا دقیقاً در پرونده بابک زنجانی و چندین مفسد اقتصادی دانه‌درشت دیگر هم تکرار شد. جمع تمام این موارد حالا موجب شده مسئولان قضایی کشورمان به این نتیجه برسند که در لواسان خبرهای خاصی در جریان است! به خصوص زمانی که اکبر طبری در جلسه پرحاشیه دادگاهش ادعا کرد کل لواسان در مالکیت رفقایش است و اگر اراده کند کل لواسان را به نامش می‌کنند!

پولشویی گسترده

بعد از همه‌ این حواشی بود که گمانه‌زنی‌هایی درباره انجام پولشویی‌های گسترده در لواسان صورت گرفت. بسیاری از کاربران و فعالان مجازی معتقد بودند، عده‌ای از مفسدان اقتصادی در لواسان جا خوش کرده‌اند و پول‌های نامشروعشان را تبدیل به ملک و ویلا می‌کنند تا از این طریق از زیر بار پاسخگویی به قانون فرار کنند.

این البته فقط یک بخش از فسادهای عجیب و غریب احتمالی است که در لواسان جریان دارد. فعالان رسانه‌ای می‌گویند وقوع فسادهای مکرر در لواسان، راه را برای ورود سایر مفسدان به این مناطق هم باز کرده و سبب شده خیلی‌هایشان که در زمین‌خواری و کوه‌خواری دستی بر آتش دارند، به پشتوانه سایر مفسدان، وارد گود شوند!

زمین‌خواری بیداد می‌کند

هرچند مسئولان تلاش‌های زیادی برای مقابله با فساد در لواسان انجام داده‌اند، اما این منطقه همچنان یکی از داغ‌ترین کانون‌های فساد در کشور است. به طوری که این روزها قیمت زمین در این منطقه به بیش از متری ۱۵۰ میلیون تومان می‌رسد!

ماجرای فساد و زمین‌خواری هم در این مدت به قدری در این شهر بالا گرفته بود که مدتی پیش حجت‌الاسلام سیدسعید لواسانی، امام‌جمعه لواسان، در این باره گفته بود: «متأسفانه در منطقه ما موضوع ساخت‌وساز غیرقانونی، غیرمجاز و غیرعاقلانه و مباحثی درباره زمین‌خواری و کوه‌خواری بیداد می‌کند. افراد دارای قدرت و ثروت، با اقدام‌های خود وضعیت این منطقه را به‌طور ‌کلی دگرگون کرده‌اند».

قطب لاکچری‌بازی در کشور

با وجود تمام این حواشی اما انگار مطالبه مکرر کاربران فضای مجازی و همچنین بالا گرفتن بیش از اندازه موج فساد در این منطقه، موجب شده رئیس قوه‌قضائیه شخصاً به پرونده‌ این شهر کوچک ورود کند و این منطقه را نقطه آغاز مبارزه با فساد بداند.

حالا و پس از بازدید سرزده رئیس قوه قضائیه از لواسان احتمالاً باید امیدوار باشیم تا پرونده‌های فساد در این شهر، یکی پس از دیگری رو شود و در آینده‌ای نه چندان دور، لواسان بالاخره سروسامان بگیرد چون جدا از تمام حواشی مربوط به انواع و اقسام فسادها، این منطقه در این روزها تبدیل به قطب لاکچری‌بازی در کشور شده که عکس و فیلم‌های مربوط به آن هرروز در فضای مجازی توسط آقازاده‌ها منتشر می‌شود درحالی که مردم عادی حتی در مواردی اجازه ورود به مناطق خاص آن را هم ندارند!

انتهای پیام/

برچسب‌ها