جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در مراکز درمانی مشهد و دیگر مناطق زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند.

چه تعداد بیمار کرونایی در مراکز درمانی مشهد بستری هستند؟

به گزارش قدس آنلاین، شاپور بدیعی جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا گفت: در حال حاضر علاوه بر ۳۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۴۰ درمانگاه بخش خصوصی نیز به بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا خدمات سطح یک را ارائه می‌دهند.
او افزود: در این مراکز علاوه بر حضور متخصصین و مشاورین عفونی و داخلی، خدمات تصویربرداری نیز به بیماران ارائه می‌شود.
جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: به منظور ارائه خدمات مناسب و متمرکز به بیماران کووید-۱۹ در حال حاضر بیمارستان شریعتی با ۱۰۰ تخت و بیمارستان امام رضا (ع) با ۷۰۰ تخت و تعدادی از تخت‌های بستری و مراقبت‌های ویژه بیمارستان قائم (ع) به این امر اختصاص یافته است.

بدیعی بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در مراکز درمانی مشهد و دیگر مناطق زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند.
او با اشاره به اینکه از اواسط خرداد ماه، تعداد بیماران مراجعه کننده در دو حوزه سرپایی و بستری در مناطق زیر پوشش دانشگاه رشدی چشمگیر داشته است، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در حال حاضر ۲۰ درصد از بیماران بستری غیر بومی مناطق دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

پاسخگویی روزانه به هزار تماس تلفنی با ۱۹۱

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به راه اندازی سامانه۱۹۱، تاکید کرد: ارائه مشاوره‌های تلفنی کارشناسان این مرکز به شهروندان از حضور و مراجعه غیر ضروری شهروندان جلوگیری نموده است و بر اساس بررسی‌های انجام شده روزانه به طور میانگین به یک هزار تماس تلفنی پاسخ داده می‌شود.
بدیعی اظهار کرد: با اتخاذ تدابیر لازم در حال حاضر میزان مراجعه سرپایی به بیمارستان مرجع کرونا دانشگاه کاهش یافته است، اما میزان مراجعه به کلینیک‌های سطح دو افزایش یافته است.
او افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۱۰ درصد از پرستاران بخش خصوصی به مراکز مرجع کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعزام شدند که این امر نقش موثری در کاهش فشار کاری پرستاران و افزایش خدمات رسانی به بیماران داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با حمایت آستان قدس رضوی بیمارستان رضوی نیز به ارائه خدمات به بیماران سکته مغزی با کد ۷۲۴ اختصاص یافت و در این جهت نقش موثری به بیماران اعزامی از مناطق مختلف استان داشته است، ادامه داد: همچنین ۴ بیمارستان خصوصی و خیریه نیز در دور نخست کرونا به خدمات رسانی به بیماران سکته قلبی با کد ۲۴۷ اختصاص یافت.

راه اندزی مرکز تکمیل درمان بیماران کرونایی در مشهد

بدیعی با اشاره به راه اندازی مراکز تکمیل درمان بیماران کرونایی در مشهد با همکاری بسیج جامعه پزشکی، بیان کرد: در این مراکز بیمارانی که نیاز به قرنطینه در منزل دارند، اما شرایط نگهداری از ان‌ها وجود ندارد به این مرکز هدایت می‌شوند ضمن اینکه بیمارانی که دوران بیماری را در بیمارستان طی کرده اند نیز برای طی دوره نقاهت به این مرکز منتقل می‌شوند.
او تصریح کرد: اجرای طرح پرستاری در منزل نیز از دیگر اقداماتی است که با همکاری ۱۷ مرکز خدمات پرستاری در این دانشگاه به اجرا در آمده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها