چند ماه قبل خبری در رسانه‌های ورزشی در قالب گمانه زنی مطرح شد مبنی بر اینکه کادر فنی استقلال برای مهدی رحمتی پیغام فرستاده وی به باشگاه سابقش بازگردد.

قدس آنلاین: چند ماه قبل خبری در رسانه‌های ورزشی در قالب گمانه زنی مطرح شد مبنی بر اینکه کادر فنی استقلال برای مهدی رحمتی پیغام فرستاده وی به باشگاه سابقش بازگردد. این گمانه زنی چند روزی به تیتر جنجالی برخی رسانه‌ها تبدیل شد تا هواداران مخالف و موافق رحمتی  در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این خبر واکنش‌های متفاوتی از خود نشان دهند، هرچند خیلی زود مسئولان باشگاه استقلال موضوع را تکذیب کردند اما با این حال همچنان شایعه جدایی احتمالی سنگربان شهرخودرو در محافل ورزشی شنیده می‌شود.

اما نکته اینجاست کدام تیم به صورت واقعی خواهان به خدمت گرفتن دروازه‌بان ۴۱ ساله شهرخودرو است درحالی که جوان‌ترها این روزها به خوبی ظاهر شدند و بعید است به‌راحتی باشگاه‌ها بین رحمتی و حفظ آن‌ها گزینه نخست را انتخاب کنند.

*مدعیان؟ هرگز

بدون تردید پرسپولیس خواهان به خدمت گرفتن رحمتی نیست، حتی با وجود اینکه یحیی گل محمدی سابقه کار کردن با دروازه بان تیم سابقش را دارد اما حضور او در پرسپولیس کاملاً غیر قابل تصور است، تراکتورسازی تبریز با در اختیار داشتن رشید مظاهری و محمدرضا اخباری دو گزینه بسیار قابل اعتماد در اختیار دارد از این رو حضور رحمتی در تبریز دور از انتظار است!

سپاهان اصفهان، با در اختیار داشتن پیام نیازمند هیچ نیازی به حضور رحمتی ندارد از این رو احتمال بازگشت رحمتی به نصف جهان تقریباً نزدیک به صفر است، باشگاه استقلال بی‌شک با وجود حسین حسینی بعید است به سمت جذب رحمتی برود. مدیران استقلال خوب می‌دانند مواضع تندی علیه رحمتی در میان هوادارانشان وجود دارد از این رو قرار گرفتن رحمتی در میان بازیکنان استقلال بسیار غیر واقعی می‌رسد.

فولاد خوزستان با در اختیار داشتن دروازه بان سابق سپاهان و پرسپولیس بعید است تمایلی به جذب رحمتی داشته باشد به ویژه شهاب گردان در هفته‌های اخیرعملکرد قابل قبولی داشته و به عنوان یکی از مهره‌های تأثیرگذار جواد نکونام شناخته شده است.

نساجی قائمشهر با علیرضا حقیقی بسیار خوب ظاهر شده است، تا احتمال پیوستن رحمتی به تنها تیم شمال کشور نیز از بین برود، با این تفاسیر به نظر می‌رسد مقصد بعدی گلر پا به سن گذاشته شهرخودرو تیم‌های مدعی و بالانشین جدول نیست بلکه مقصد بعدی او تیم‌های نیمه دوم جدول رده بندی است که با در نظر گرفتن ظرفیت مالی این باشگاه‌ها بعید به نظر می‌رسد کسی بودجه مورد نیاز برای استخدام رحمتی را در اختیار داشته باشد.

*صنعتی‌های تازه وارد

اما تنها گزینه پیش روی رحمتی به احتمال فراوان تیم‌های تازه راه یافته به لیگ برتر خواهد بود که به واسطه علاقه شدید به جذب نام‌ها حاضرند مبلغی قابل ملاحظه را هزینه کنند از این رو بعید نیست مهدی رحمتی در صورت تحقق بندهای قرارداد فعلی اش به یکی از تیم‌های صنعتی تازه وارد لیگ ملحق شود. البته اما و اگرهایی در این بین وجود دارد که بایستی از سوی تیم خریدار عملی شود در غیر این‌صورت رحمتی فصل آینده در مشهد به میدان خواهد رفت.

*بند مهم قرارداد

گفته می‌شود بندی در قرارداد دو ساله وی گنجانده شده است چنانچه وی خواهان جدایی زودهنگام از شهرخودرو شود بایستی مبلغی حدود 2.5 میلیارد تومان را بابت رضایت‌نامه اش بپردازد که این رقم به مبلغ دستمزد احتمالی وی اضافه خواهد شد تا رحمتی از شهرخودرو رسماً جدا شود. فرهاد حمیداوی نشان داده آدم اقتصادی است و با وجود علاقه به افراد در تصمیمش مردد می‌شود، همان‌طور که در ماجرای یحیی گل محمدی زیر بار جدایی وی رفت، احتمالاً این‌بار با این جدایی موافقت خواهد کرد اما سؤال اینجاست حمیداوی برای انتخاب جانشین رحمتی سراغ چه گزینه ای خواهد رفت؟

*کدام جانشین؟

شهرخودرو در ابتدای فصل نوزدهم و تعطیلات نیم فصل این لیگ یوسف بهزادی و میلاد فراهانی را از دست داد و با وجود به خدمت گرفتن، حسین منادی دروازه بان جوان فعلی سایپا که گزینه پیوستن به استقلال بود او را از دست داد تا وی دوباره به جمع خودروسازان ملحق شود! در حال حاضر طبق روال چند سال اخیر تنها دروازه بان موجود در ترکیب شهرخودرو فقط رحمتی است تا او بی‌رقیب باشد اما مشخص نیست با جدایی او از این تیم چه کسی مسئولیت حفاظت از دروازه شهرخودرو را برعهده گرفت! البته با توجه به علاقه حمیداوی به بازیکنان استقلالی فوتبال ایران بعید نیست گلری نظیر محسن فروزان مسافر مشهد شود تا پس از رحمتی یک گلر جنجالی دیگر در مشهد بازی کند، البته حواشی پیرامون زندگی فروزان می‌تواند حواشی زیادی در مشهد برای او رقم بزند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها