مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیش از ۷۰۰ موزه فعال در کشور وجود دارد که حدود ۱۴ درصد از این تعداد در خراسان رضوی است.

سهم ۱۴ درصدی خراسان رضوی از موزه‌های فعال کل کشور

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیش از ۷۰۰ موزه فعال در کشور وجود دارد که حدود ۱۴ درصد از این تعداد در خراسان رضوی است همچنین ۱۲ موزه دیگر نیز در این استان در حال تکمیل و تجهیز و مرحله بازپیرایی است که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
او افزود: ۶ موزه از این تعداد با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد تا پایان سال افتتاح خواهد شد و ۶ موزه دیگر با پیشرفت ۶۰ درصد در حال انجام است که در صورت تامین و تخصیص اعتبار همزمان با روز جهانی موزه‌ها در ۲۸ اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: در مجموع تا پایان امسال شمار موزه‌های خراسان رضوی به ۱۰۰ موزه می‌رسد.
مکرمی‌فر بیان کرد: در حال حاضر شهرهای گناباد، تربت‌حیدریه، بردسکن، رشتخوار، خواف، تایباد، تربت‌جام، فریمان، مشهد، طرقبه و شاندیز، چناران، سبزوار، قوچان، درگز و کلات دارای موزه هستند و با افتتاح موزه‌های در حال تکمیل شهرهای کاشمر، خلیل‌آباد، بجستان، بایگ و کاخک نیز صاحب موزه می‌شوند و به تعداد موزه‌های شهرهای گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، تایباد و فریمان نیز افزوده می‌شود.
او تصریح کرد: تحقق هر شهر یک موزه از برنامه‌های جدی این اداره کل است که در صورت تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز اجرایی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها