مدیرکل امور اقتصادی ودارایی خراسان رضوی گفت: رتبه استان در شاخص‌های کسب و کار در قیاس با ظرفیت‌های اقتصادی آن، مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

رتبه خراسان رضوی در شاخص‌های کسب و کار، مطلوب نیست

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیررحیمی مدیرکل امور اقتصادی ودارایی خراسان رضوی گفت: رتبه استانمان در شاخص‌های سهولت محیط کسب و کار در قیاس با ظرفیت‌ها و مولفه‌های برجسته اقتصادی این خطه، چندان مطلوب ارزیابی نمی‌شود و این مسئله نیازمند آسیب شناسی موثر است.
او بااشاره به افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، افزود: با افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار بایستی فرآیند ثبت شرکت‌ها حداکثر ۳ روز به طول بیانجامد. امید می‌رود تا پایان سال بتوانیم علاوه بر فضای فیزیکی، فرآیند ثبت شرکت‌ها را به صورت مجازی نیز تدارک دیده و وارد فاز بهره برداری کنیم تا بدین ترتیب متقاضی بتواند بدون حضور فیزیکی در این مکان، اقدام به ثبت شرکت خود کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: با افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار پیش بینی می‌شود که رویه‌ها در این بخش گام به گام تسهیل و تسریع شود.
امیررحیمی بیان کرد: آن چه که مسلم است در حال حاضر به دلیل نظم پذیری بالای سرمایه گذاران و ویژگی‌های کلانشهر مذهبی مشهد، پایبندی سرمایه گذاران به قوانین کسب و کار بسیار بیشتر از سایر استان هاست؛ لذا در اداره کل امور دارایی استان به دنبال آن هستیم تا فضای کسب و کار را با تسهیلگری، حذف قوانین زائد و کاهش فرآیند و موانع موجود بهبود ببخشیم.
او تصریح کرد: حال اگر فعالان اقتصادی بتوانند قوانین مخل کسب و کار را به مرکز سرمایه گذاری استان منعکس کنند، قطعا به شکوفایی اقتصاد استان کمک شایانی کرده و مسیر را برای اصلاح گری، هموار می‌کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها