معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان و ممنوع بودن ذبح دام در سطح شهر، ٩٥ گروه و ۲۲۰ نیروی انضباط شهری به همراه دامپزشک در روز عید قربان به منظور گشت‌زنی در سطح شهر فعال می‌شوند.

۹۵ گروه گشت‌زنی شهرداری مشهد برای جلوگیری از ذبح دام فعال می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامت و بهداشت شهروندان خرید و ذبح دام به صورت غیرحضوری است و از هرگونه عرضه و ذبح دام در شهر مشهد جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور اطلاع رسانی شهروندان مشهدی موضوعات و پیامهای بهداشتی با محوریت جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو و ویروس کرونا به وسیله ۶۰۰ آویز ستونی و  ۲۱ عدد بیلبورد در سطح این شهر اکران می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: باتوجه به هماهنگی‌های انجام شده توسط اداره کل دامپزشکی و کشتارگاه صنعتی مشهد شهروندان می‌توانند دام مورد نظر خود را به صورت تلفنی با شماره تلفن های ۳۳۸۰۱۳۹۲۳ و ۳۳۳۵۵۴۳۳۰ و یا به صورت اینترنتی به آدرس www.mashadmeat.ir  از موسسه صنعتی گوشت مشهد سفارش دهند.

یعقوبی افزود: بنا بر اعلام کشتارگاه صنعتی مشهد، ذبح دام و تحویل آن در  منازل شهروندان رایگان و با نظارت اداره دامپزشکی انجام می شود.

وی اضافه کرد: تمامی مراحل ذبح دام و تحویل آن به شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و نیازی به حضور افراد در کشتارگاه نیست.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: لاشه قربانی پس از طی مراحل بهداشتی لازم با خودروهای یخچال دار مخصوص حمل گوشت کشتارگاه صنعتی مشهد، تحت نظارت سازمان دامپزشکی در منزل تحویل خواهد شد.

یعقوبی افزود: گروههای گشتی مشترک شهرداری و دامپزشکی ضمن ممانعت از فروش دام در شهر چنانچه تخلفی مبنی بر ذبح دام در سطح شهر صورت پذیرد لاشه را به مراکز صنعتی گوشت تحویل می‌دهند و پس از ۲۴ ساعت طی شدن مراحل بهداشتی و در صورت نداشتن مشکل به صاحب آن باز می‌گردانند.

 وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند ضمن رعایت موارد بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تب کریمه کنگو، هر گونه عرضه یا ذبح دام در سطح معابر را به سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ اطلاع رسانی کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها