وزیر بهداشت گفت: در تاریخ ثبت خواهیم کرد که هم یاد حسین (ع) و عاشورا و مظلومیت شهدای کربلا را پاس داشتیم، هم از سلامت عشاق حضرت ابا عبدالله صیانت کردیم و هم به جهان الگویی را ارائه کردیم که الگویی ماندگار و نمونه است.

در هم‌اندیشی ذاکرین، مداحان و وعاظ با وزیر بهداشت چه گذشت

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در  جلسه نشست هم اندیشی ذاکرین، مداحان و وعاظ با وزیر بهداشت درباره نحوه برگزاری مراسم محرم، گفت: بعد از سال‌ها فریاد شیعه در مرثیه حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران باوفای آن حضرت، امسال با پدیده‌ای به نام کرونا مواجه هستیم. بر همین اساس از عشاق حسین (ع) و کسانی که برای عشاق حسین نغمه‌سرایی می‌کنند، استمداد طلبیدم. زیرا در صددیم امسال محرمی برگزار کنیم که اولا بگوییم که نام و یاد حسین (ع) را از تمام گلدسته ها و مناره‌ها فریاد خواهیم زد. ما کربلا، مظلومیت حسین، اولاد حسین، یاران حسین و اصحاب حسین در تاریخ را فراموش نخواهیم کرد. دوم اینکه می خواهیم اعلام کنیم که ما نخواهیم گذاشت که عشاق حسین (ع) تب کنند و بیمار شوند. در کنار هم به این موضوع پایند و متعهدیم که اجازه ندهیم که شیعه امام حسین (ع) به دلیل مراسم عزاداری سردار شهیدان تب کند.

وی افزود: سوم هم اینکه می خواهیم به دنیا بگوییم که ما داریم الگویی را ارائه می دهیم و شیعیان کشورهای دیگر ببینید که ایران اسلامی از خود چه نبوغی بر جای گذاشت و چه زیبا نام حسین (ع) را زنده کرد. در تاریخی که شاید ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال طول بکشد که جهان دچار چنین بلای سنگینی شود، ما  در تاریخ ثبت خواهیم کرد که هم یاد حسین و عاشورا و مظلومیت شهدای کربلا را پاس داشتیم، هم از عشاق حضرت ابا عبدالله صیانت کردیم و هم به جهان الگویی را ارائه کردیم که الگویی ماندگار و نمونه است.

نمکی ادامه داد: امروز چشمم به جمال عزیزانی منور شده که سال‌هاست ذکر حضرت اباعبدالله از حنجره شان بیرون می آید. آموزه های کودکی چنان در جان من مانده است که هنوز جرعه‌ای آب در خوشی و ناخوشی ننوشیده‌ام که نگویم فدای لب تشنه‌ات یا اباعبدالله. یاد و ذکر حضرت ابا عبدالله با سرشت ما آمیخته است. امروز از شما عزیزانی که عمری است در ذکر حضرت ابا عبدالله کوشیدید و ما ملت شیعه برای پاسداشت نام اباعبدالله به شما مدیون هستیم، از شما استمداد طلبیدم که ما به عنوان سربازان خاک پای ملت شیعه و شما به عنوان کسانی که هدایت این جمعیت عظیم مملکت شیعه اسلامی را به عهده دارید، درکنار هم جمع شویم و ببینیم که چه راهکارهایی را بیندیشیم که به برگزاری یک مراسم از یاد و نام کربلا برسیم با حفظ سلامت مردم عاشق اباعبدالله.

انتهای پیام/

برچسب‌ها