رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد در صورتی که مقامات پورتلند نتوانند امنیت را به این شهر بازگردانند، او چاره‌ای جز پاکسازی شهر از آنچه که هرج و مرج طلبان نامید، ندارد.

ترامپ: مجبوریم پورتلند را پاکسازی کنیم

قدس آنلاین: دونالد ترامپ روز چهارشنبه پیش از عزیمت به تگزاس در جمع خبرنگاران با اشاره به وقایع پورتلند، گفت: من به شهردار و فرماندار گفتم که ما از آنجا خارج نمی‌شویم مادامی که آنها امنیت شهر ر ا تأمین کنند.

وی افزود: اگر آنها به سرعت امنیت آنجا را تأمین نکنند، ما مجبوریم که آنجا را پاکسازی کنیم. ما آماده انجام این کار هستیم. آنها معترض نیستند بلکه هرج و مرج طلبند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: ما تعداد زیادی از آنها را بازداشت کردیم. اگر آنها می‌توانند شهر را پاکسازی کنند وگرنه ما انتخاب دیگری نداریم.

اعتراض به نابرابری و تبعیض نژادی از ششم خرداد ماه در پی قتل جورج فلوید سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا در شهرهای مختلف آمریکا ادامه دارد. این وضعیت در پورتلند به درگیری شدید میان گارد ملی آمریکا و معترضان کشیده شده است که به دستور ترامپ به آن شهر اعزام شده‌اند.

ترامپ همچنین درباره احتمال انتخاب کاملا هریس به عنوان همراه انتخاباتی جو بایدن که در صورت پیروزی معاون اول رئیس جمهوری خواهد شد هم گفت: او انتخاب خوبی است.

وی همچنین درباره چرایی صحبت نکردن با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره گزارش مربوط به کشتن سربازان آمریکایی گفت: اگر گزارش‌های مربوط به تامین بودجه طالبان از سوی روسیه برای کشتن سربازان آمریکایی درست بود، من به شدت عصبانی می‌شدم.

ترامپ ادامه داد: هیچ کسی حتی متحدان ما به اندازه من نسبت به روسیه و چین یا هر کسی دیگر سخت‌گیر نبوده است.

وی درباره وضعیت رابرت او برایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید که به کووید-۱۹ مبتلا شده است هم گفت: امیدوارم خوب باشد. به تازگی او را ندیده‌ام. او کارش را بسیار بسیار خوب انجام می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها