دکتر مسعود مردانی، فوق تخصصی بیماری های عفونی با حضور در برنامه در انتهای الوند شبکه دو سیما در مورد ویروس کرونا اطلاعات جدیدی ارایه داد.

قدرت انتقال کرونا 9 برابر افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین،در ادامه مهم ترین بخش گفت و گوی دکتر مردانی را می خوانید.

♦در حال حاضر 25 استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار گرفته اند.

♦موارد جدید ابتلا به بیماری بسیار زیاد شده است، از اواسط ماه می در ویروس کرونا جهش کروموزمی اتفاق افتاد به این صورت که قدرت انتقال بیماری در افراد بین سه تا 9 برابر افزایش پیدا کرده است؛ به همین علت بود که ماسک در مجمع عمومی اجباری شد.

♦فردی که به بیماری مبتلا شده  و در قرنطینه خانگی به سر می برد به افرادی که با او ارتباط نزدیکی دارند قطعا انتقال می دهند.

♦هر 7 دقیقه یک ایرانی بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهد، آمار فوتی ها بسیار بالاست و روزانه به بیش از 200 نفر می رسد.

♦از دوماه پیش سازمان بهداشت جهانی رسما اعلام کرد که بهترین و تنها راه کنترل و مهار کرونا زدن ماسک است؛ زدن ماسک در ایران از 15 تیرماه اجباری شد و خوشبختانه مردم رعایت می کنند اما برخی از افراد روش درست استفاده کردن از ماسک را نمی دانند.

♦در حال حاضر وضعیت ایران از اسفند و فرودین بسیار بدتر است، تمام بیمارستان ها از بیماران کرونایی پر شده است و پزشکان و پرستاران خسته اند.

♦طبق تحقیقاتی که از مطالعات جدید به دست آماده است؛ افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند پس از بهبودی سیستم ایمنی سلولی بدن آن ها تقویت می شود و از ابتلای دوباره آن ها به ویروس کرونا جلو گیری می شود.

♦در صورتی که افراد برای بار دوم به کرونا مبتلا شوند این بیماری در بدن آن ها بسیار ضعیف عمل می کند.

منبع: خبرنیوز

برچسب‌ها