خراسان شمالی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از برپایی ۱۲ قربانگاه برای ذبح بهداشتی و توزیع مناسب گوشت قربانی بین نیازمندان استان در آستانه عید قربان خبر داد.

۱۲ قربانگاه در خراسان شمالی برای کمک به نیازمندان دایر می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، مجید الهی راد با اشاره به اینکه قربانگاه ها در تمام شهرستان‌های استان برای ذبح و توزیع بین نیازمندان دایر می‌شود، اظهار داشت: برای جمع‌آوری نذورات و گوشت قربانی مردم نیکوکار در روز عید، تمامی  دفاتر کمیته امداد و ۹۰ مرکز نیکوکاری پذیرای کمک‌های مردمی است.

وی افزود: همانند سال‌های گذشته این نهاد امسال با همکاری مراکز نیکوکاری، هیات ‌امنای مساجد و معتمدان محلات، نذورات هم استانی‌های نیکوکار را در روز عید قربان جمع‌آوری و در همان روز بین نیازمندان توزیع می‌کند.

الهی راد با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در تمامی قربانگاه‌ها، تصریح کرد: بر تمامی قربانگاه‌های کمیته امداد، ناظران دامپزشکی استان نظارت می کنند و تمامی دام های اهدایی نیکوکاران، به کشتارگاه انتقال و ذبح شرعی و بهداشتی در آن محل انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه در گذشته حدود ۶۰۰ دام برای نیازمندان ذبح شد و بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار نیازمند از گوشت‌های قربانی بهره‌مند شدند، افزود: کمک‌ها و نذورات اهدایی مردم با اولویت خانواده‌های دارای یتیم، زنان سرپرست خانوار، سالمندان و بیماران نیازمند توزیع می‌شود.

برچسب‌ها