سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در آستانه هفته جهانی انتقال خون از شوراهای اجتماعی محلات دعوت کرد تا در پویش «زندگی جاری‌ست» برای نجات بیماران مبتلا به کرونا خون و پلاسما اهدا کنند.

نقش‌آفرینی اعضای شوراهای اجتماعی محلات در طرح «زندگی جاری‌ست»

به گزارش قدس آنلاین، رضا دانایی از اجرای طرح اهدای خون و پلاسمای بهبودیافتگان مبتلا به کرونا با حضور اعضای شوراهای اجتماعی محلات خبر داد و گفت: قطع زنجیره ویروس کووید۱۹ با خواست و اراده جمعی و مشارکت تشکل‌ها به ویژه اعضای شوراهای اجتماعی محلات تحقق می‌یابد.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت در حالی به استقبال روز جهانی اهدای خون می‌رود که جهان در اثر شیوع ویروس کرونا با کاهش ذخیره خون و پلاسما مواجه است. ضرورت نقش‌آفرینی و مشارکت‌های مردمی در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در راستای مبارزه با کرونا بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است.

دانایی تصریح کرد: در این مقطع زمانی حساس، نگرانی از همه‌گیری ویروس کرونا، دلیل اصلی کاهش مراجعه برای اهدای پلاسمای خون است، اما مسئولان سازمان انتقال خون اطمینان می‌دهند که مراکز انتقال خون نه تنها برای اهداکنندگان خون مهیا و تجهیز شده است بلکه تمامی شرایط بهداشتی و رعایت استانداردهای لازم برای پیشگیری از انتقال این ویروس رعایت می‌شود.

 وی تاکید کرد: مراکز اهدای خون، بهترین و امن‌ترین مکان‌ها برای ادای دین به کادر درمان و همنوعان است. بنابراین شهروندان بدون ترس در این مراکز حضور پیدا کنند و اطمینان داشته باشند که اهدای خون خطری برای اهداکننده نخواهد داشت.

شایان ذکر است که طرح «زندگی جاری‌ست» به مناسبت هفته جهانی اهدای خون با مشارکت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری و سازمان انتقال خون خراسان رضوی اجرا می‌شود. پنج پایگاه برای انجام این طرح در نظر گرفته شده و علاوه بر اعضای شوراهای اجتماعی محلات، عموم همشهریان می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۳ روزهای نهم تا شانزدهم مرداد به این مراکز مراجعه کنند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها