مسوول رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با واحدهای صنفی که ماسک بهداشتی اعم از سه لایه و پارچه‌ای را بیشتر از قیمت مصوب بفروشند، برخورد قانونی می‌شود.

برخورد قانونی با گرانفروشی ماسک در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی مقدسی اظهار کرد : قیمت مصوب ماسک سه لایه تولیدی واحدهای صنعتی برای مصرف کننده ۱۳ هزار ریال و قیمت ماسک پارچه‌ای تولیدی واحدهای کارگاهی برای مصرف کننده ۱۵ هزار ریال است.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون ۱۰ مورد تخلف گران فروشی از واحدهای صنفی مشهد مورد رسیدگی قرار گرفته و پرونده تعزیراتی برای آنها تشکیل شده است.

مسوول رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: عمده ماسک‌های سه لایه توسط داروخانه‌ها توزیع می‌شود که موظف به رعایت قیمت مصوب هستند اما نظارت بر داروخانه‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌گیرد.

وی افزود: میزان تولید ماسک سه لایه پیش از شیوع کرونا به حد کفایت بود زیرا مصرف کننده آنها فقط کادر پزشکی و بیمارستانی بودند اما اکنون با شیوع کرونا تقاضا برای ماسک در استان به اندازه کل جمعیت آن است و فقط چهار واحد صنعتی این نوع ماسک را در استان تولید می‌کنند.

مقدسی ادامه داد: هر زمان که تقاضا در بازار بیشتر از عرضه یک کالا باشد، گران فروشی برخی از صنوف اجتناب ناپذیر می‌شود، به نظر می‌رسد برای پاسخگویی به نیاز و محدودیتها در عرضه ماسک باید یک شبکه مشخص از تولید تا مصرف تعریف شود تا دخالت افراد سودجو در این بخش به صفر برسد.

وی گفت: از سوی دیگر ظرفیت بخش بازرسی محدود است، علاوه بر آن ۳۰ تا ۴۰ درصد از ۸۰ بازرس حوزه بازار مشهد به کرونا مبتلا شده‌اند که این امر نظارت بر عرضه کالا در این کلانشهر را به شدت دشوار کرده است. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها