مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت فرا رسیدن دهه دوم ماه ذی الحجه مجموعه ‌ای از محصولات فرهنگی اداره تولیدات ویژه دهه ولایت در حرم رضوی تولید و توزیع می ‌شود.

تولید محصولات فرهنگی ویژه دهه ولایت

به گزارش قدس آنلاین، جواد هاشمی ضمن تبریک عید سعید قربان و غدیر به تشریح اقدامات ویژه اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در دهه ولایت پرداخت و ابراز کرد: نشر و اعتلای فرهنگ رضوی، دینی و انقلابی در بین زائرین و مجاوران حرم مطهر رضوی از طریق تأمین تولید و توزیع آثار برای سنین مختلف در قالب‌های متنوع مبنای فعالیت های اداره تولیدات فرهنگی است. بنابراین مناسبت های ویژه ای مانند دهه ولایت زمینه خوبی برای ترویج و انتقال آموزه های اسلامی است که اداره تولیدات این فرصت را مغتنم شمرده و یک سری محصولات فرهنگی تدارک دیده است که ایام دهه ولایت در اختیار عاشقان مکتب علوی قرار می ‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های اداره تولیدات فرهنگی با محوریت سه موضوع امام رضا(ع) و زیارت، فرهنگ دینی و انقلاب اسلامی انجام می شود، گفت: انتشار کتاب مشکات امامت و ولایت؛ برگزیده سخنرانی ‌های مرتبط با این موضوع در حرم مطهر رضوی با تیراژ ۲۰۰۰ نسخه، نشر مجله کبوتران حرم ویژه کودکان با موضوع عید قربان و غدیر با تیراژ ۲۰۰۰، ارسال کارت پستال تبریک عید غدیر برای مخاطب نورالهدی به تعداد ۱۵۰۰۰۰ ویژه مخاطبین کودک و نوجوان، نشر مجله الکترونیک نورالهدی کودک و نوجوان، انتشار کتاب کودک «آش غدیر» از جمله محصولات تولیدی ویژه دهه ولایت است.

مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور تسهیل در بهره مندی مخاطبین بیشتر محصولات تولیدی در فضای مجازی حرم مطهر رضوی نیز قرار می گیرد، افزود: پخش تیزر معرفی سه کتاب با عناوین حاضران به غایبان برسانند، شهابی در شب و رمان آسمان چهارم از طریق تلویزیون های پهن پیکر صحن های حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه های اداره تولیدات فرهنگی در دهه ولایت می باشد.

وی معرفی کتاب «الغدیر» را یکی دیگر از برنامه های این اداره در دهه ولایت برشمرد و گفت: معرفی این کتاب به صورت پخش ۱۰ کلیپ درمورد محتوا و چگونگی نگارش مؤلف و آثار و پیام های آن تهیه شده است و هر یک از این کلیپ ها در یکی از شب های دهه ولایت از تلویزیون های پهن پیکر صحن ها پخش خواهد شد.   

هاشمی در خصوص برگزاری مسابقات فرهنگی حرم مطهر رضوی در ایام دهه ولایت نیز گفت: این مسابقات با هدف تعامل و معرفت افزایی هر چه بیشتر زائران ویژه گروه‌های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال طراحی شده و در قالب‌ های متنوعی نظیر مسابقات هفتگی و روزانه از سوی اداره تولیدات فرهنگی برگزار می‌ شود که مسابقه فرهنگی «حاضران به غایبان برسانند»، مسابقه خط حزب الله و... از جمله مسابقات ویژه دهه ولایت است.

مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: بهره مندی از مجموعه‌ مراسم حرم مطهر رضوی از طریق سایت رسمی اداره تولیدات فرهنگی حرم مطهر رضوی به آدرس archive.razavi.ir امکان پذیر است و علاقه مندان می توانند با مراجعه به این سایت محصولات و برنامه ها را ملاحظه کنند.

یاد آور می ‌شود؛ محصولات فرهنگی در قالب‌ های مختلف از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تهیه و در بین زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) توزیع می‌ شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها