مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برای دیدار و دلجویی با محیط بان مصدوم پارک ملی تندوره به بیمارستان رفت و روند درمان وی را پیگیری کرد.

عاملان مصدومیت محیط بان پارک ملی تندوره به زودی محاکمه خواهند شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی در دیدار با محیط بان درگزی که روز گذشته هنگام دستگیری متخلفان شکار و صید در پارک ملی تندوره از سوی متخلفان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به بیمارستانی در مشهد منتقل شده بود، ضمن پیگیری روند درمان محیط بان، دقایقی را با وی به گفتگو نشست و از جانفشانی محیط بان تجلیل کرد.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با ابراز تأسف از این پیشامد ناگوار که حاصل نابخردی و بی رحمی متجاوزان حیات وحش بوده و اینگونه جان یک محیط بان مخلص را که برای حراست از امانات ارزشمند الهی در طبیعت سینه سپر کرده در معرض تهدید قرار می دهند، گفت: این نخستین بار نیست که محیط بانان پرتلاش استان در راه عقاید انسانی و الهی خود اینگونه صدمات جسمی و روحی را از سوی اشرار و غارتگران حیات وحش به جان می خرندو پس از آن نه تنها دست از حراست از مخلوقات بی زبان خداوند بر نمی دارند که هر بار با انگیزه و عشق بیشتری برای حفظ آرامش زیستگاهی به عرصه های طبیعی استان قدم میگذارند.

این مقام مسئول ضمن آرزوی بازگشت سلامتی به محیط بان فداکار عظیم دانشور تصریح کرد: خوشبختانه عاملان این پرونده ازسوی یگان حفاظت محیط زیست استان و با همکاری پلیس آگاهی همان روز حادثه شناسایی و دستگیر شدند و بزودی در مراجع قضایی محاکمه خواهند شد و این اداره کل نیز به طور جدی پیگیر روند حقوقی و قضایی این پرونده خواهد بود.

گفتنی است روز گذشته دو شکارچی متخلف درحالی محیط بان پارک ملی تندوره را مورد ضرب و شتم قرار دادند که لاشه دو رأس قوچ وحشی و یک قبضه اسلحه را با موتور سیکلت حمل می کردند.

محیط بان عظیم دانشور دراین حادثه به شدت مجروح و به دلیل شکستگی دنده و دست و برای درمان و مراقبت های پزشکی به بیمارستانی در مشهد منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفت. هم اکنون حال عمومی این محیطبان مساعد است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها