معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: اسامی راه‌یافتگان به مرحله داوری نهایی فراخوان ملی مجسمه‌های جلوخان آرامگاه فردوسی اعلام شد.

اسامی راه ‌یافتگان به مرحله داوری نهایی فراخوان مجسمه ‌های جلوخان فردوسی اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، صدرا یوسفی با بیان این خبر اظهار کرد: دومین فراخوان مجسمه‌های جلوخان آرامگاه فردوسی در اردیبهشت ماه سال جاری و در گستره ملی منتشر شد. در همین راستا مرحله نخست انتخاب و داوری آثار نیز برگزار شد.

وی افزود: با بررسی آثار دریافتی در موضوعات «تهمینه»، «سیاوش»، و «نبرد سام» و «اژدهای کشف‌ رود» و بنا به نظر شورای انتخاب اولیه آثار، در دو موضوع «تهمینه»، «نبرد سام نریمان» و «اژدهای کشف ‌رود»، هیچ اثری شایسته راه‌یابی به مرحله نهایی داوری نشد. از این رو به زودی طی فراخوانی، در این دو موضوع تجدید خواهد شد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: در موضوع «سیاوش» نیز با توجه به اهمیت موضوع و لزوم ساخت آثاری ارزشمند و با کیفیت به منظور نصب در محوطه جلوخان آرامگاه فردوسی، با تاکید داوران ضمن معرفی افراد راه‌یافته به مرحله بعدی، انجام اصلاحات دقیق و متناسب با پیوست محتوایی، از الزامات حضور در داوری نهایی عنوان شده است.

اسامی راه‌یافتگان مرحله داوری نهایی در موضوع «سیاوش» شامل احمد سلیمانی، حسین دوپیکر، سمیه سریری، سیما هفت‌آسیا، عبدالصادق کوهی، فردین اسفندیاری، محمود پورنصری‌نژاد، مرتضی دستجردی، منصور طاهری و هاشم شفیعی است.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها