مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: تا پایان تیرماه ۱۳ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال از درآمدهای استان وصول شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۶ درصدی درآمدهای خراسان رضوی تا پایان تیرماه

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیررحیمی جلسه ستاد درآمد و تجهیز منابع استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مدیران دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، ضمن تشریح وضعیت درآمدهای استان، اظهار کرد: بر اساس لایحه بودجه سال جاری رقم درآمدهای استان در چهار ماهه ۱۸ هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال بوده که تا پایان تیرماه ۱۳ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال از درآمدهای عمومی استان وصول شده و این رقم ۷۱ درصد رقم درآمد چهار ماهه است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد درآمدهای استان مربوط به درآمدهای مالیاتی است، عنوان کرد: سهم درآمدهای مالیاتی استان در چهار ماهه سال جاری ۱۶ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال است. در این مدت ۱۲ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال از درآمدهای مالیاتی استان وصول شده که ۷۲.۵ درصد رقم چهار ماهه سال جاری است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی بیان کرد: برای جذب درآمدها در استان باید منابع جدید مالیاتی مانند مالیات بر خودروهای لوکس و واحدهای مسکونی خالی مورد توجه ویژه قرار گیرد. باید تلاش شود پرونده مالیاتی شرکت‌هایی که در استان فعالیت دارند، اما وصول مالیات آنها در خارج از استان صورت می‌گیرد، به اداره کل امور مالیاتی استان انتقال یابند تا بخش مهمی از منابع درآمدی از این طریق جذب شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در ادامه رضا جمشیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی، ضمن اشاره به شیوع بیماری کرونا و رکود اقتصادی ناشی از آن و با تاکید بر رعایت حال مودیان مالیاتی، تصریح کرد: شناخت منابع جدید درآمدی و جلوگیری از فرار مالیاتی می‌تواند کمک بزرگی به مودیان خوش‌حساب مالیاتی استان باشد تا بتوانند کسب و کار خود را حفظ نمایند.  

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها