چهارمحال و بختیاری- مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، از انجام ۱۳ هزار ماموریت در چهارماهه نخست سال خبر داد و گفت: بیشترین ماموریت‎ها در خصوص مشکلات قلبی و تنفسی بوده است.

انجام ۱۳ هزار ماموریت توسط فوریت‏‌های پزشکی چهار محال و بختباری

به گزارش قدس آنلاین؛ محمد حیدری سیزدهم مرداد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات، با بیان اینکه ۵۱ پایگاه اورژانس در مناطق شهری و جاده ای در استان به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد، اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۴۲ هزار ماموریت انجام پذیرفته است، که ۳۲ هزار مورد در خصوص بیماران قلبی و تنفسی و مابقی مربوط به حوادث جاده‎ای و تصادفات، غرق شدگی، مسمومیت گاز دی اکسید کربن بوده است.

وی، خاطرنشان کرد: در ۴ ماه نخست سال ۶۰ هزار تماس با فوریت‌های پزشکی استان انجام گرفته است، که از این میان ۵۰۰ مورد مشکوک و قطعی ابتلا به کرونا، ۸ هزار تماس مشاوره‎ای، ۹ هزار مزاحمت تلفنی بوده است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به شهادت تعدادی از پرسنل فوریت‏‌های پزشکی در سقوط بالگرد اورژانس، خاطرنشان کرد: به دلیل صعب العبور بودن استان و ضرورت وجود اورژانس هوایی، پیگیری‏‌های لازم در جهت راه‏‌اندازی مجدد انجام گرفته است که در چند ماه آینده این مهم اجرایی خواهد شد.

حیدری با اشاره به انجام ۱۴ زایمان موفق در آمبولانس، بیان داشت: با توجه به این مسئله حضور تکنسین خانم در فوریت‎های پزشکی استان ضروریست که این موضوع در دستور کار علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: در سال گذشته ۸۵۰ هزار تماس با مرکز پیام فوریت‎های پزشکی استان انجام گرفته است، که از این میزان ۱۵۰ هزار مورد، مزاحمت تلفنی بوده است.

وی افزود: هر مزاحمت تلفنی می‎تواند موجب از دست دادن جان یک فرد شود، پس ضروری است فرهنگسازی لازم در این زمینه انجام پذیرد تا فرصت طلایی پرسنل امداد رسان برای نجات جان شهروندان از بین نرود.

برچسب‌ها