رئیس دفتر روحانی به افزایش انتقادها از تعلل دولت در معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت واکنش نشان داد

واعظی: وزیر پیشنهادی صمت بزودی به مجلس معرفی می‌شود

قدس آنلاین: «محمود واعظی» در واکنش به انتقادها از تعلل دولت در معرفی وزیر صمت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: چند بار فرصت‌سوزی برای تفکیک وزارت بازرگانی از صمت ( صنعت، معدن و تجارت) در دوره پیشین مجلس، فرصت پرداختن به این مهم گره‌گشا را از دولت گرفت.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: شائبه اینکه دولت برای ایده تفکیک، در معرفی وزیر پیشنهادی صمت تعلل می‌کند، ساخته و پرداخته مخالف‌خوانان است. وزیر پیشنهادی صمت بزودی به مجلس معرفی خواهد شد.

اظهارات واعظی در حالیست که یک هفته دیگر مهلت رئیس جمهور برای معرفی وزیر جدید به پایان می‌رسو و معلوم نیست در این شرایط دشوار اقتصادی که حوزه تولید و صنعت و تجارت نیاز به ثبات مدیریتی و برنامه مدون دارد چرا دولت از حداکثر زمان خود برای انتخاب گزینه وزارت استفاده کرده و این وزارتخانه سنگین را بلاتکلیف نگه داشته است.

 حسن روحانی رییس جمهوری ۲۲ اردیبهشت ماه رضا رحمانی را عزل کرد و از ان زمان  «حسین مدرس خیابانی» سرپرستی وزارت صنعت، معدن و تجارت را بر عهده دارد.

«محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه این هفته مجلس در تذکر برخی از نمایندگان در خصوص معرفی نشدن وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوع انتخاب وزیر برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت از شورای نگهبان اعاده شده و دولت باید طبق قانون در زمان مشخص وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها