رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نبردهایی که در عراق و سوریه سرانجام دشمن را به شکست و اضمحلال کشانید، باعث شد تا ملت ما با آرامش کامل بتواند در حوزه توسعه و پیشرفت حرکت کند.

 شکست تروریست‌ها در عراق و سوریه باعث شد ملت ما با آرامش کامل پیشرفت کند

قدس آنلاین: سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ظهر امروز سه‌شنبه ۱۴ مردادماه ۹۹ در حاشیه مراسم افتتاح موزه و سراسرنمای مقاومت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: نمایشگاه و موزه‌ای که امروز افتتاح شد و ما به‌صورت مختصر از آن بازدید کردیم بخش اندکی از تلاش‌های محور مقاومت و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی برای مقابله با دسیسه‌ها و اقدامات استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای دشمنان و گروه‌های تروریستی است که توسط استکبار جهانی ایجاد شد. از طرفی اقداماتی که مقدسات اسلامی کشور سوریه و عراق را خدشه‌دار کرده بود، نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه نشان می‌دهد که چگونه دشمنان بشریت و اسلام با ایجاد این گروه‌های تروریستی تلاش کردند با وحشی‌گری، آزادی و امنیت ملت‌های منطقه را به خطر بیندازند و مقدسات را مورد هتک حرمت قرار دهند و در این رابطه از هیچ‌گونه وحشی گری ابایی نداشتند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: آن‌ها امنیت و حاکمیت کشورهای سوریه و عراق را به‌طور اساسی به خطر انداختند و اگر حضور شهید بزرگوار سپهبد سلیمانی و همرزمانش و دیگر فرماندهان که در امر مستشاری فعال بودند، نمی‌بود و اگر همراهی و همدلی فرماندهان با ملت و حاکمیت سوریه و عراق محقق نمی‌شد و حمایت و فتوای مرجعیت نبود، قطعا حاکمیت این کشورها در دست داعش و امثالهم بود. اما آنچه که اتفاق افتاد، با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت مرجعیت و تلاش سردار سلیمانی و همرزمانش، بحمدالله گروه تروریستی داعش و گروه‌های مانند آن نابود شدند و امروز حاکمیت و امنیت تا اندازه زیادی به دو کشور سوریه و عراق بازگشته است.

وی گفت: این موزه بخش اندکی از این شجاعت‌ها، رشادت‌ها و اقدامات را به خوبی به نمایش گذاشت و توصیه می‌کنم، ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان عزیز ما به این نمایشگاه بیایند و افتخاراتی را که آفریده شد، از نزدیک ببینند و قطعا اگر این اقدامات در کشورهای عراق و سوریه انجام نمی‌شد، تروریست‌ها و حامیان آن‌ها قصد داشتند تا با تصرف این کشورها امنیت جمهوری اسلامی ایران را دچار مخاطرات اساسی کنند. آن نبردهایی که سرانجام دشمن را به شکست و اضمحلال کشانید، باعث شد تا ملت ما با آرامش کامل بتواند در حوزه توسعه و پیشرفت حرکت کند.

سرلشکر باقری افزود: امروز که این موزه افتتاح شد، تقریبا همزمان است با ایام نبرد ۳۳ روزه ملت بزرگ لبنان و حزب الله قهرمان با رژیم صهیونیستی، که بخش‌هایی از این نبرد نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. همچنین نبردهای ضداشغالگری ملت فلسطین و نبرد آزادسازی افغانستان عزیز پس از تصرف رژیم صهیونیستی و ارتش تروریستی آمریکا نیز در این نمایشگاه جمع شده و قابل استفاده برای نسل جوان است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: جلسه امروز فرماندهان مرتبط با چهلمین سالگرد دفاع مقدس بود. این نشست مرتبط است با چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس که از ۳۱ شهریور آغاز می‌شود. در این جلسه، گزارشی از ستاد برگزاری این مراسم ارائه و تبادل نظر شد تا چگونه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بتوانیم واقعیات دفاع مقدس و این برهه بی‌نظیر تاریخی ملت ایران را در دفاع از کشور، تمامیت ارضی و دفاع از مردم و حیثیت ملی را برای نسل جدید به نمایش بگذاریم. بحمدالله کارهای فوق العاده‌ای برنامه ریزی شد تا با رعایت موازین بهداشتی به مرور اجرا شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها