فرماندار بجستان گفت: دلال بازی، واسطه گری و کمبود زمین عامل مهم افزایش قیمت زمین و مسکن در این شهرستان است.

دلالی و کمبود زمین عامل گرانی مسکن در بجستان

به گزارش قدس آنلاین، حسین ابراهیمی کردیانی  گرانی زمین و مسکن را از مشکلات مهم در بجستان دانست و افزود: برای بررسی و کاهش این معضل شورای مسکن و جلساتی با حضور مسوولان ذیربط از جمله دادستان، رییس دادگستری و اداره راه و شهرسازی تشکیل و مسائل به طور کامل ریشه یابی و رصد شد.

وی ادامه داد: بخشی از مشکل کمبود زمین از طریق طرح اقدام ملی مسکن به عنوان رویکرد مهم دولت دوازدهم رفع می‌شود که برای این منظور ۸۵۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط در سامانه مربوطه ثبت نام کردند و از این تعداد ۱۵۶ نفر بعد از پالایشهای انجام شده واجد شرایط شناخته شدند.

فرماندار بجستان با بیان اینکه تعداد افراد ثبت نام شده در شهرستان کوچکی مانند بجستان به نسبت شهرستان‌های همجوار بیشتر است گفت: برای کاهش معضل کمبود زمین، زمین‌هایی که در اطراف شهر دارای قابلیت واگذاری به مردم هستند شناسایی شده و طبق تاکید رییس جمهوری مبنی بر اینکه "اگر مشکل مسکن با اجرای طرح اقدام ملی مسکن رفع نشد، اراضی ملی محدوده شهرها وارد گستره شهری شده و به مردم واگذار شوند"، در اختیار متقاضیان دارای شرایط قرار می‌گیرند.

وی اشتغال خرد و روستایی را ظرفیت خوبی برای کاهش معضل بیکاری و افزایش فرصت‌های شغلی در بجستان دانست و افزود: در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و بر اساس مصوبه جلسه اخیر که با حضور استاندار خراسان رضوی در مشهد برگزار شد مقرر گردید با بهره گیری از ظرفیت معین‌های اقتصادی تا پایان امسال ۵۰۰ هسته کارآفرینی و تلاش در شهرستان بجستان ایجاد شود.

ابراهیمی کردیانی اعتبار حوزه مشاغل روستایی بجستان را طی یک سال گذشته ۲۴ میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به عملکرد مثبت این شهرستان در جذب و به کارگیری این اعتبار از محل اعتبارات شناور در حوزه پایدار روستایی میزان اعتبارات بجستان در این بخش به ۱۶۰ میلیارد ریال افزایش یافت و این شهرستان از این نظر رتبه نخست را در استان کسب کرد.

وی وجود معادن شاخص و غنی را از دیگر ظرفیت‌های اقتصادی و کارآفرینی بجستان ذکر کرد و گفت: اقدامات مطالعاتی اکتشاف مس در گستره هفت هزار کیلومترمربع در این شهرستان در حال انجام است که تا دی ماه سالجاری به اتمام می‌رسد و با اجرای این طرحها در آینده گامهای بلندی در حوزه اشتغال، کارآفرینی، توسعه و رونق اقتصادی بجستان برداشته می‌شود.

فرماندار بجستان افزود: از مجموع  ۱۸ مصوبه سفر استاندار خراسان رضوی به بجستان در سال گذشته در راستای طرح مثلث توسعه اقتصادی، چهار اقامتگاه بومگردی و ۲ واحد تولید آب معدنی افتتاح و شرکت تولیدی خوراک دام که طی پنج سال قبل تعطیل شده بود دوباره به چرخه تولید بازگشت و بقیه مصوبات در زمینه تولیدات گلخانه‌ای و کشاورزی نیز در حال اجراست.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها به تنهایی پاسخگوی نیاز اشتغال شهرستان نیست ادامه داد: برای رفع این معضل با پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی و نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی مانند بنیادهای مستضعفان، برکت و علوی نیز استفاه می‌شود.

ابراهیمی کردیانی گفت: با توجه به فرسودگی و قدیمی بودن ساختمان بیمارستان آیت الله مدنی بجستان و با وجود کمبود اعتبارات دولتی با بهره گیری از ظرفیت خیران ۲۰ میلیارد ریال برای ساختمان جدید این بیمارستان در جوار ساختمان قدیمی جذب شد و در آینده نزدیک مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها