فرمانده نیروی انتظامی نیشابور گفت: طی چهار ماه نخست امسال میزان سرقت از منازل در نیشابور ۱۳ درصد کاهش یافته است که یکی از دلایل آن به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از شیوع کرونا و حضور مردم در خانه بوده است.

کرونا سرقت از منازل را در نیشابور ۱۳ درصد کاهش داد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حسین دهقان‌پور در مراسم قدردانی از خبرنگاران نیشابور افزود: پارسال میزان وقوع سرقت نسبت به سال قبل در نیشابور چهار درصد افزایش داشت در حالی ‌که میانگین استانی و کشوری در این بخش بیش از ۲۰ درصد بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به مشارکت‌های عمومی در کاهش جرایم از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل جرم سرقت در نیشابور سیر نزولی ادامه داشته اما میزان کشفیات در این بخش هفت درصد افزایش یافته است و طی یک سال گذشته چندین باند حرفه‌ای سرقت از سایر استان‌ها در نیشابور کشف و متلاشی شد.
فرمانده نیروی انتظامی نیشابور گفت: نزاع‌های فردی و به تبع آن نزاع‌های اجتماعی هم در نیشابور افزایش داشته است که نشان‌دهنده کاهش آستانه تحمل است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.
دهقان پور افزود: در بسیاری از این نزاع‌ها از سلاح گرم استفاده شده و کشفیات در این حوزه هم دو و نیم برابر نسبت به پارسال افزایش یافته است و همین امروز صبح یک باند تهیه و توزیع سلاح و مهمات در نیشابور کشف شد که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.
وی با اشاره به این که کشفیات تجهیزات ماهواره افزایش یافته است ادامه داد: از ابتدای امسال هشت میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان کالای قاچاق در نیشابور کشف شد و طی این مدت نسبت به سال قبل میزان کشف مواد مخدر ۲۱۰درصد افزایش یافت.
فرمانده نیروی انتظامی نیشابور گفت: طی یک سال گذشته بسیاری از نقاط حادثه خیز سطح شهر نیشابور  اصلاح شد و در نتیجه از ابتدای امسال نسبت به‌ مدت مشابه سال قبل میزان تصادفات فوتی ۵۵ درصد کاهش یافت و تعداد متوفیان از ۱۰ تن به چهار تن رسید.
دهقان پور افزود: طی این مدت‌ میزان تصادف جرحی ۲۹ درصد و تصادفات خسارتی ۶۶ درصد و تعداد مجروحان ۳۳درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال با پیگیری‌های پلیس فتای نیشابور میزان وقوع جرایم در حوزه سایبری ۲۶درصد کاهش یافته و در عین حال کشف جرایم ۸۷ درصد افزایش داشته و دستگیری مجرمان در این حوزه ۲۱۰ درصد افزایش یافته است.
فرمانده نیروی انتظامی نیشابور گفت: میزان رصد و فیلترینگ محتوای مجرمانه در فصای مجازی از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد و بارگذاری مطالب پیشگیرانه در شبکه‌های اجتماعی ۲۱۵ درصد افزایش داشته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها