هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال کشورمان از امشب با دو بازی آغاز خواهد شد که بی‌تردید حساس‌ترین دیدار این هفته در مشهد و ورزشگاه مدرن امام رضا(ع) رقم خواهد خورد.

شاخ به شاخ در جاده آسیایی

قدس آنلاین: هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال کشورمان از امشب با دو بازی آغاز خواهد شد که بی‌تردید حساس‌ترین دیدار این هفته در مشهد و ورزشگاه مدرن امام رضا(ع) رقم خواهد خورد؛ جایی که شاگردان فرهاد مجیدی از ساعت ۲۰ امشب برای ادامه روند خوب خود به دنبال پیروزی مقابل شهرخودرویی هستند که هنوز طعم شیرین پیروزی را با سرمربی جوان و جدید خود نچشیده است. شهرخودرو برای ماندن در جمع مدعیان و امیدواری کسب سهمیه آسیا باید آبی پوشان تهرانی را مغلوب خود کند. تقابل استقلال و شهرخودرو در یکی دو سال اخیر به خصوص از زمان آمدن یحیی گل محمدی به تیم مشهدی و پس از آن حضور مهدی رحمتی، همواره جزو دیدارهای حساس لیگ برتر بوده است و همین حساسیت‌ها سبب شده این بازی به بازی خاص در بین هواداران تبدیل شود.

*نسخه مجیدی در دستان سهراب!

سهراب بختیاری‌زاده یکی از پیشکسوتان محبوب در میان هواداران استقلال است و خاطرات خوبی برای هواداران آبی‌پوش از سال‌های بازی خود به جای گذاشته است، در چهارمین تجربه سرمربیگری‌اش در شهرخودرو باید به مصاف تیم سابق برود. بختیاری زاده با شکست در جم کار خود را با شهرخودرو شروع کرد و سپس مقابل تراکتور مدعی و صنعت نفت آبادان متوقف شد، برای آنکه مشهدی‌ها را امیدوار به کسب سهمیه آسیایی نگه دارد محکوم به پیروزی در این دوئل ۶ امتیازی است؛ بدون تردید جدال امشب شاگردان بختیاری‌زاده و مجیدی دو سرمربی جوان و تازه ‌وارد فوتبال ایران برای کسب سهمیه آسیایی است که در حال حاضر شانس آبی‌ها از عنابی‌پوشان بیشتر است.

*بازگشت ریگی

یکی از پدیده‌های لیگ هجدهم بدون تردید مسعود ریگی هافبک دفاعی تیم شهر خودرو بود که توانست در تیم یحیی گل محمدی در قامت یک ستاره رشد کند و نقش پررنگی را در کنار اکبر صادقی باتجربه توانست برای آسیایی شدن عنابی‌پوشان ایفا کند؛ کارنامه ریگی در یک فصل حضور در شهرخودرو آن‌قدر درخشان بود که هافبک ۳۰ ساله اهل شیراز خیلی زود با پایان یافتن فصل راهی تهران شد تا با استقلال قرارداد ببندد. ریگی امشب و در روز بازگشت دوباره‌اش به مشهد، امیدوار است بتواند نمایش درخشانی را به اجرا درآورد.

*رحمتی دوباره به استقلال رسید

سیدمهدی رحمتی در ۱۳ بازی این فصل کلین شیت کرده که فقط آماری کمتر از پیام نیازمند است و ۱۶ کلین شیت دارد. رحمتی در رویارویی‌هایش با استقلال درون دروازه فجر، سپاهان، مس، پیکان و شهر خودرو آمار خوبی ندارد. او ۱۹ بار در لیگ برتر برابر استقلال قرار گرفته و صاحب چهار برد، ۶ مساوی و ۹ باخت شده است. رحمتی در هیچ‌کدام از پنج رویارویی آخرش برابر استقلال کلین شیت نکرده و با یک مساوی و چهار باخت، رنگ برد را هم ندیده است. نکته دیگر درباره رحمتی این است که او در تاریخ لیگ برتر، ۲۶ بار دروازه‌اش برابر استقلال باز شده و از هیچ تیمی بیشتر از این تعداد گل نخورده است. این بازی چهارمین رویارویی حسین حسینی و مهدی رحمتی است. در سه رویارویی قبلی، رحمتی  دو بار برنده شده و در هر دو پیروزی کلین شیت کرده است. حسینی یک بار برنده شده و بدون گل خورده و با کلین شیت به کارش پایان داده است.

*حسینی مقهور می‌شود؟

رحمتی در آستانه چهل چهلی اش در پی درخشش دوباره است تا شاید برای هواداران استقلال دلبری کند و حسینی هرگاه مهدی را دید انگیزه اش صد برابر شد و در پی خلق کلین شیتی دیگر است تا همچون بازی رفت به همه بفهماند دوران حکومت سید مهدی در استقلال قطعاً به پایان رسیده است.

بی‌شک رحمتی که هنوز خاطره تلخ گل دیاباته در بازی رفت را در یاد دارد، عمیقاً در فکر جبران مافات است و برای مهار غول دو متری استقلال برنامه‌ها دارد اما از این سو رحمتی بی‌شک محمد قاضی را مأمور غلبه بر حسینی خواهد کرد تا نوار کلین شیت رقیب سابقش را دوباره پاره کند و در نتیجه باز هم شایعات کنار گذاشتن این دروازه بان برای فصل بعد دهان به دهان شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها